söndag 27 februari 2011

Söndag morgon!

O inte kunde jag sova när jag nu fick det :(. Undrar vad det är som gör att när man har möjlighet att eg kunna sova hur länge som helst vaknar tidigare än fan själv! Ja, det skulle jag bra gärna vilja veta. Här sitter jag iaf, efter flera tappra försök att somna om. Hela huset sover, valpisarna ger bara ifrån sig sina drömljud som de har. Det rycker lite i deras små spolformade kroppar medan de sover. En valp är aldrig stilla under sin sömn, någonsin. Då är den inte frisk, sägs det. De skall röra sig hela tiden, o då menar jag inte att kravla omkring, utan det rycker i kroppen lite grann mest hela tiden. En fot, ett ben, magen, huvudet, ja, ni fattar.

De börjar verkligen bli stora nu, de små. Ögonen är öppnade på dem, skall försöka få tagit några bilder på dem idag, o de börjar få lite mer form på huvudena. Nosen är inte fullt så intryckt längre, de börjar försöka ta sig upp på sina ben när de förflyttar sig. Visst, med vääääääldigt varierade resultat kan jag säga, men de försöker. O de tar sig ofta över kanten till sin bädd o dunsar ner i golvet utanför till mamma. Så nu är det fram med valplådan så de är instängda hela tiden, så man vet var man har dem.

Har jobbat 3 dagar i rad nu o demat pizza i butiker. Har varit i tre olika o det har varit väldigt olika med besöksantal i dessa kan jag säga. O försäljning naturligtvis. Butiken i fredags var här hemma i Kungsbacka, vilket var skönt :). De hade glitter o glamourtema i butiken, personalen skulle spinna på det temat i sin klädsel den här dagen o det hade så gott som samtliga gjort. Det var allt från att ha glittriga slipsar o scarfar, glitter i ansiktet till helglittriga kläder o hattar. Dessutom var hela butiken pyntad med diverse olika saker, som glittriga detaljer, ballonger, serpentiner mm. O en hel del jippon, poängpromenad i butiken, slumpvis vinnare i kassorna som vann olika fina vinster mm. När man demar är man ju lite styrd av Miljö-o hälsa o får inte lov att ha smycken, make up mm, men eftersom de hade önskat att vi också skulle göra någonting i temat så fick det bli svart scarf med silvertrådar i o glittriga örhängen. Hade med mig en silverkandelaber som jag satte ljusgröna ljus i, små ljusglas med servetter i matchande gröna färg o ett champagneglas med glittriga gröna glaspärlor o värmeljus i. Lite fick det ju bli iaf. Fick beröm av demoansvariga i butiken (o hon är inte alltid så lättflörtad precis) o hon tyckte det var jättekul att jag ville vara med på det hela. Mycket olika bjudningar var det den här dagen, så det var MYCKET folk kan jag säga. Serverade drygt 900 smakportioner pizza under dagen, så jag kan säga att ugnen gick på högtryck hela tiden, o den stackars tjejen som blev satt på att fylla på min frys bara skakade på huvudet o undrade vad jag höll på med *hihi*. Hon fyllde på varje kvart, för tyvärr har de en ganska liten frys vid demoköket. Men resultatet i försäljning blev bra. Sålde runt 600 pizzor den här dagen, så alla var nöjda :). Men det tar på krafterna, en sån demodag kan jag säga. Benen är helt slut eftersom man står stilla i 7 timmar. O så skall man ladda om dagen efter igen. Men det var en mycket lugn butik så det var ok. O som tur är så funkar Vitality-tabletterna riktigt bra så man är klar i hjärnan hela dagen :).

Jag har tyvärr inte fått min bil ännu, eftersom jag hittade lite skador på den som de var tvungna att fixa innan. Så jag hoppas jag får den imorgon, verkligen. För nu börjar det bli jobbigt med pusslande med pappa för att få låna hans bil, o den stora bussen som jag kör också. Den är svindyr att köra så det är inte med någon större förtjusning man startar den precis.

Idag tror jag att jag skall göra ingenting typ. Skulle varit upp till Scrapmoster en sväng men utan bil är ju det uteslutet. Skall fixa gästboken till barnbarnets dop på lördag istället, tror jag. O ev göra en bebis i marcipan till tårtan till dess. Skönt om allt som går att förbereda är gjort, för nu börjar jag känna att veckan är redan slut innan den ens börjat när jag tittar på schemat *suck*. Imorgon skall jag åka till Varberg för att klippa mig o också träffa några tjejer som vill jobba mer med NuSkin men behöver mer info. Samt träffa några nya ev kunder när jag kommer tillbaka därifrån. Så är den dagen slut. O så här håller det på hela veckan. O lördag skall lillkillen döpas :).

Ha en härlig söndag, o under dagen lägger jag ut nästa tävling här :).

2 kommentarer:

  1. Ny tävling, va kul!!! Önskar dig en trevlig söndag och ser fram emot lite valpbilder <3

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter jobbigt att stå så länge, det hade jag aldrig klarat. Kul att du ville "glamoura" lite också... hade varit roligt att se! Hoppas du fick en skön och lat söndag. Kram

    SvaraRadera