torsdag 17 februari 2011

Fy vad kallt det är!

Alltså, vad är det som hänt med vårt klimat? Det här är nog den längsta vintern jag kan komma ihåg. Trodde att den började ta slut nu när det iaf var nån +grad o det töade. Men vad fasen, då slår det till igen o kommer mer snö! Åååååh, vad jag är trött på det här nu. Jag vill ha vår, sol o värme när man sitter intill husväggen o lyssnar på fåglarna som sjunger som tokar o tulpanerna sticker upp i rabatterna :). Men det känns som jag får vänta på det, *suck*.

Idag har sonen o mannen varit på brandstationen på öppet hus. Det var en nöjd kille som kom hem o talade om att du får aldrig använda olja när du lagar mat. Eh, nehej, varför det undrar jag ju då. Jo, för att när man häller vatten på det så brinner det o då blir det ingen mat! Hihi, ok, skall tänka på det ;). De hade alltså visat vad som kan hända om man har olja i en kastrull o det börjar brinna. Först lock på, kvävd så gott som o sedan vatten på o då snackar vi brand, talade han om. Så nu är det oljeförbud här hemma ;).

På em var han på kalas hos sin kompis på Djungelrummet på Freeport. Jag hade ingen lust att sitta där, sonen fixar ju kalaset själv, så jag passade på att uträtta lite ärenden. Bl a var jag inne på en bilfirma som jag hittat en jättefin bil hos. Mannen o jag var där häromdagen men då var säljaren ute, så vi tittade bara runt o hittade den här. Visserligen i en högre prisklass än vi (han) tänkt oss, men å andra sidan så är den ju problemfri i några år. O den var så himla fin, o precis en sån som jag vill ha :). Vad det är för en? Jo, en Mazda 6, kombi, eftersom jag vägrar att ha hundar inne i bilen, o den var rödmetallik. Alltså, den bara stod det mitt namn på :). O mannen tyckte den var jättefin också, vilket ju är bra, eftersom han i nuläget får stå för finansieringen med tanke på min något för låga lön för att kunna ta ett lån. Så efter lite snack om siffror, pengar o diskuterande förstod han min tanke om att även om den var lite dyrare, så behövde vi ju inte reparera den den närmsta tiden o då blir det ju inte dyrare utan t om billigare ;). Ni vet det där med rea-tänket :).

Nåväl, idag åkte jag dit när jag lämnat sonen, o säljaren var där. Nu hör det ju till saken att jag känner resten av hans familj, o har träffat honom några gånger, o han är verkligen jättetrevlig. Så när han såg mig kom han o gav mig en stor kram o frågade om jag hittat något. Japp, sa jag, o sa vilken det gällde. O han sa, ja det är din bil. Men det är sportmotor i den ;). Ja, jag såg ju det, o det är väl eg det som är problemet. Jag har ibland en liiiiiite tung högerfot, om man säger så. O med en sportmotor i, ja, de där med blåljus på taket kan ju få jobba då, vilket jag inte vill *hihi*. Men han visade den, gick igenom en del o vi var på helt samma nivå vad gäller det mesta. Så när jag ställde frågan vad han kunde släppa den för så var det inga problem att få ner den med 8.000:- + att jag får helt nya både vinter- o sommardäck på o till den :). Ingen speciellt svår förhandling, men bra :). Ringde mannen o berättade o han bara undrade hur jag bar mig åt. *hihi*. Skicka mig så fixar jag, var svaret. Så nu är den undanställd o den blir, om inget helt oförutsett händer, min i början av nästa vecka :). Nöjd? Japp, mycket :)!

Hade förresten en anställningsintervju på fm idag. Det var ett demobolag, som jag inte kommer ihåg att jag sökt jobb hos, som hörde av sig o intervjuade per telefon, eftersom de finns i Stockholm. Hade ett långt samtal med henne, o får besked i början av nästa vecka. Ja, man kan jobba för två demobolag, bara man inte tackar nej till uppdrag för att man blivit erbjuden ett som är roligare. Så vi får se vad som händer. Det här är inte att dema mat så mycket utan mer direkta säljuppdrag i butik, kallar de det. O det är bättre betalt på just det uppdraget, så why not. Har dessutom ett annat jobb på gång, ja, nu kommer de i stim *hihi*, o får jag det så tar jag det direkt även om det kanske inte är det roligaste. Men det är så bra betalt så det går inte att säga nej till, iaf ett tag. Vad? Flygplansstädning på Landvetter. Kan ju inte vara speciellt tungt, om man säger så, man jobbar oregelbundna tider o får ut 18.000/mån. Hallå eller! Så får jag det så är det ingen diskussion om vad jag gör iaf ett år framåt kan jag tala om.

Imorgon är det jobb igen. Den här gången i Gbg på en Maxi-butik. Det är den nya pizzan Traditionale som skall demas, o jag skall ju dessutom ha praktikanten med mig. Hoppas inte jag behöver dissa henne, för det skulle kännas lite jobbigt tror jag. Eftersom vi var på samma intervju menar jag. Så håll tummarna för mig :).

Nu är det natten. Suss gott!

2 kommentarer:

  1. Hoppas demon gick bra!!! Och Landvetter låter ju intressant. alltid lugnare med en anställning, då vet man ju liksom vad man gör.

    Kramen & ha en fin helg!!

    i

    SvaraRadera
  2. Demon gick kanonbra :). Fryskillen knäckt på det stället också ;).
    Kram

    SvaraRadera