måndag 14 februari 2011

Hihihi, måste bara berätta.

Jag ringde upp demobolagets kontor idag, eftersom det var lite oklart med en del. De hade liksom glömt att informera om hur lång lunch man har när man jobbar en lördag. Jag tog en ½ timme, för det kändes som det var det som gällde.

När jag ringde så svarade P o låter så himla glad när hon hör att det är jag. Det är ju kul, att hon inte låter som, fasen inte HON nu. Lunchtiden var rätt, men berättade också om att frysen inte varit uppfylld när jag kom o att jag varit ute x antal gånger i frysen under dagen o hur meckigt det var. O att det liksom inte var mitt fel att det då ju tog tid från min demotid. Hon blev lite bestört hur de fixat (el inte fixat rättare sagt) det hela, o bara suckade. Säljaren hade varit inne på att ev ta ett demo till i den butiken väldigt snart eftersom det blev en lördag istället för fredag, o de har en del pizza kvar. Får se hur det går med det efter att hon berättat hur de skött det hela.

Nåväl, hon berättade också i nästa andetag att på fredag när jag skall till Maxi i Gbg så skall jag ha en tjej som skall gå bredvid i 3 timmar. Eh, jaha? Varför då, var jag ju tvungen att fråga. Det var då en tjej som inte tyckte att hon behövde nån bredvidgång men hon har aldrig demat överhuvudtaget innan, så de ville inte släppa ut henne själv med en gång. Ok, det kan jag ju köpa, men sa jag, är det så bra att gå bredvid mig som ju är ny också? Då skrattade hon o sa, ja, ny hos oss ja, men inte ny i branschen. O det är lika bra att hon går på Dr Oetker så får hon se hur det verkligen går till. Hm, fick en känsla av att de var lite osäkra på den här tjejen, o det fick jag bekräftat under samtalet. Jaja, sa jag, men jag kör ju som jag brukar o kör hårt med mycket snack, pizzor på löpande band osv. O jag tar min rast kl 13 annars mår jag inte bra, o om hon skall sluta 14, hur gör jag då? O jag har fria händer, om hon verkar fixa det så kan hon köra den stunden jag har rast. Jahaja, så nu skall jag avgöra om den här tjejen verkar ok o fixar att dema. Hur tror ni det känns? Tänk om jag godkänner en som är en katastrof när hon kommer ut. El dissar en som eg kanske är bra men kanske nervös för att gå bredvid. Jaja, det får gå som det går. Kunde inte låta bli att då fälla kommentaren: Jaha, så nu skall jag också ha praktikant med mig, o släpandet på bordet, ugnen o material. Ok, är det nu det är läge för lönediskussion kanske *hihi*? Vad får jag till svar då. Jo, att det är redan på gång att jag får mer betalt :). De skall avsluta sportlovet o sedan diskutera lönen redan från första demot :). Så ja, jag kan ju säga att det kändes ganska bra. Himla kul faktiskt känns det. Skall bli intressant att se vad resultatet av den diskussionen blir :).

Var hos coachen idag. O dagens ämne var självkänsla, självkännedom o självförtroende. Ojojoj, det finns en del att jobba på kan jag säga ;). Får se om det kan gå. Självkännedomen är ok, så också självförtroendet för det mesta. Men det där med självkänslan, nja, den är långt ifrån ok. Så nu har gett mig en uppgift, att läsa Mia Törnbloms bok. Så jag får se om jag får tag på den på biblioteket o läst den.

I kväll har vi varit o hämtat ved hos min gamla skolkompis. Det är så himla kul att vi börjat umgås igen. Vi hängde ihop som ler o långhalm o hans mamma var så himla glad att vi var såna bra kompisar. Sen flyttade jag o vi gifte oss o fick barn osv. O när vi träffades igen så var det som om vi knappt varit ifrån varandra :). Bara vuxna o så men det var liksom inga konstigheter :). O han o mannen kom jättebra överens också, o det är jättekul också. O nu hade han ved över o vår var slut. Så in med den i bussen, o sen in o tjôta lite. Så det blev lite längre hos honom än det var tänkt, men vad gör det. Har man trevligt spelar tiden ingen roll ju :). O ev så har jag fått tag på en "ny" bil för han har en att sälja :). Kan ju inte bli bättre det här.

Imorgon blir det Sjöfartsmuséet för sonen o mig tillsammans med kompisen o hennes dotter. Vi skall vara där kl 10 för att se deras piratvisning först o sen några andra :). Så nu säger jag natti natti till er alla.

4 kommentarer:

  1. Du verkar ha fullt upp ;)

    Jag har använt dina produkter och dom var jättesköna. Jag undrar om det finns något för vansinnigt torr hy? Jag är så torr att det inte finns ord för det.
    Jag har provat många, både dyra och mindre dyra men det är svårt. Endel känns så sega liksom, jag vill ha något som går in i huden fort och som känns skön.
    Finns något?
    Finns det något prov, jag tål inte dofter så bra och jag har ibland köpt produkter som jag inte kan använda.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kul att de verkar uppskatta dig! Och bra att du berättade hur det verkligen var. Hoppas du kommer till mitt Maxi snart, då skall jag komma och kolla in dig :) Kram

    SvaraRadera
  3. Ulrika: Tja, det händer lite iaf ;). Jag mailar dig.

    Lena: Ja, det är kul :). Har inte Maxi inbokat men det lär det finnas risk för kanske att det blir. Allt beror ju på säljaren.

    Kram :)

    SvaraRadera
  4. Haha! Du ÄR verkligen en skön böna.. lycka till med lönepratet.. ;))

    SvaraRadera