onsdag 23 februari 2011

Ojojoj, nu är det......

bokrea :)! Nu trodde ni allt att jag skulle skriva nåt gnälligt, inte sant ;)? Nope, not to day :)! Började dagen med att väga mig, utan några som helst illutioner el förhoppningar. O ja, det är fel dag, men vem bryr sig. Kan säga att jag vägde om mig typ 3 gånger. Varför? Jo, för jag hade gått ner 7 hg! Har ju inte rört mig ett gram sen trettonhelgen, då jag gick upp 4 hg. Jo, jag har gått ner dem, men inte något mer. Har stampat o stampat o stampat. O hur kul är det på en skala då? Urkul...... *not*! Men idag så hade jag som sagt gått ner 7 hg! YES! Hoppas att det fortsätter nu igen bara. O solen den skiner även om det är kallt :). Det känns som det är vår på gång, håll tummarna!

Sen ruskade jag liv i sonen o fick kört honom till skolan. O sen..... jaaaaa....... bokrea! Alltså, hur urbota dumt är det inte att lägga den precis innan lön då?! Fattar de inte att de hade sålt mycket mer om pengarna hunnit in på ens konto? Jaja, nu har jag tur som får min provision runt den 21-22 så jag kunde gå på rean :). Alltså, det här är den enda rean som jag verkligen gillar o alltid går på. O jag lyckas ofta hitta böcker som jag längtat efter att köpa, men som varit så jäkla dyra. O ja, jag pratar om kokböcker ;). Ni som följt mig ett tag o så har nog lyckats lista ut att jag älskar kokböcker :). Det är min stora passion i livet *hihi*. Mannen kan känna sig brädad där, så är det bara. Kokböcker, det är mitt liv det se :)! Jag gick en stund o kikade på Mannerströms Viltkokbok, men köpte den inte. Skall säga till min pappa att jag önskar mig den i födelsedagspresent i stället :). O även hans Husmanskost-bok tittade jag på, men köpte inte. Dock slank det ner en bok om festmat, bara för att det var mycket rolig mat som passar i portioner för GBP-opade :). O så Glenn Strömbergs första kokbok för att mannen tittat på den några gånger o nu kostade den 39:-. Helt ok. Sen inga mer kokböcker. Dock lite andra till sonen om rymden, till mannen en kul bok som heter Kult. O en deckare till honom. O så några till stora barnbarnet som älskar att läsa böcker. O ett par till mig.

Sen skulle jag åka o köpa mjölk på Coop. O guess what! De hade bokrea där också :). Där blev det ett par böcker om muffins, för att det är snabbt, kul o dessutom gott o lagom. O det var flera roliga matmuffinsrecept i dem :). O ett par inredningsböcker också. O så Kepler till mannen. Så japp, nu har jag shoppat böcker :). Nu blir det inga fler, tror jag, men det finns några till som jag gärna skulle vilja ha ;).

Igår var vi o kollade o gjorde så gott som klart affären på vår nya bil :). Hittade några fel på den som skall åtgärdas så förhoppningsvis får vi hämta den i em el imorgon :). Äntligen säger jag bara. Ska bli så himla härligt! O det roliga är att den står på min dreamboard, som nummer 1, det är bara färgen som inte är densamma, annars är det helt rätt bil! Är jag glad? Mycket :)!

Valparna håller på att öppna sina ögon, så nu är snart lugnet i stugan över. Som om det nånsin infunnit sig då, men. Men vad gäller valparna är det så iaf :).

Jaha, det var dagens inlägg. O det har tagit en stund kan jag säga. För min dator stänger helt plötsligt av sig *morr*. Blir så trött, tur att det sparas i utkastet automatiskt. Men nu är det klart iaf :). Så ha en fortsatt bra dag :). O snart är det dags för bloggtävling igen. Till helgen blir det :). Håll koll!

3 kommentarer:

  1. Grattis till ny fart på viktminskningen!!
    KRAMIZ

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till minsket!!! Nu vänder det ska du se!! Ja bokrean gick jag alltid på förr men nu var det länge sen jag gick. Brukar titta om jag går förbi den inne på Maxi/Konsum/Willys. På den nivån ungefär. Men det är roligt att gå i bokhandlen det håller jag med om och kokböcker - finns det annat att köpa än just kokböcker??? hehe...

    Kramen i

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, hur KAN de lägga bokrean INNAN lön, och varför den här månaden ens, när vi har typ trettitysen i räkningar!?? Jag ber att få reklammera en månad framåt tack!

    ..och just det ja; GRATTIS!!!!! HÄRLIGA hekton!! :)

    SvaraRadera