fredag 10 december 2010

Hackar tänder....

minst sagt. -17 grader stod termometern på när jag gick upp. Herregud så kallt! Jag är inte gjord för sån kyla faktiskt. Kan du förstå det, du där uppe som håller på att ge oss någon form av istid igen?! Men jag tycker iofs att det är väldigt vackert, allt det vita, när man sitter inomhus o tittar ut. Men sticka ut snoken i det, ja då vete sjutton.

Vad har jag roat mig med de sensaste dagarna då? Inte mycket eg. Sonen o jag var på Lek & Buslandet på Hisingen i förrgår tillsammans med dottern o hennes familj. De byter fönster hemma hos dem så de kunde inte vara hemma. Nååååååågot kallt kan man säga när det inte finns några rutor i. Hua! Iaf så myste jag med barn o barnbarn hela eftermiddagen. Klättrade i de olika klätterområdena som behövdes för att kunna åka rutschkana med sonen. Han bara älskade det, o sa bara "nu är du bra tokig, mamma". Hihi, japp, men det måste man få vara ibland ;).

Efteråt var vi med dem hem o käkade Tapas som vi hämtade upp på vägen. Jättegott, men ledde till en dumpning hos mig. Jag hade beställt stora, grillade räkor, men fick i stället någon annan variant som var stekta i mycket vitlök, örter o olja, o då menar jag OLJA. De simmade fortfarande, de små jäklarna. Kunde jag låta bli att äta några? Nej, naturligtvis inte! O till det lite aoli. Som sagt, tog typ 15 min efter vi ätit så kände jag bara hur jag blev alldeles matt o kallsvettig. Gick in o la mig o ena stunden var jag genomvarm, nästa frös jag så jag hackade tänder. Somnade o sov typ en timme el så, o sen var det ok. Tur vi var hos dottern säger jag bara *hihi*.

När vi skulle åka hem snöade det för fullt. O igår var det ett återigen en snötäckt igloo som väntade på att få komma fram när jag skulle försöka hitta bilen *suck*. O så skall man hitta den där förbaskade borsten så man kan få bort det, men var är den då? Jo, naturligtvis i bilen! Eg är det ju helt tokigt eftersom man behöver den för att slippa sitta i en meter snö efter att ha öppnat bildörren! Men inne kan man ju inte ha den. Gör ju inte så mycket nytta om man inte är hemma liksom. Jaja, så var det iaf.

Avslutade dagen med att gå på ett styrelsemöte i hundvärlden. Sitter som sammankallande i valberedningen o vi bestämde oss för att närvara vid detta styrelsemötet för att känna av lite hur det är i styrelsen. Hade ett möte efteråt o diskuterade en hel del, så nu får vi se vad som skall hända framöver ;). Sent hem blev det iaf. O kallt som sjutton var det redan då när man stack ut snoken *hua*.

Avslutar med några bilder av Lillebror o Storebror :).



Storebror är en bestämd liten kille som kan "allt" om teknik. Wii är jättekul, så på med det o livet leker. Hm, vart är världen på väg ;)? Han brås mycket på sin morbror, kan jag säga.

Ha en bra dag i kylan. Glöm inte vira in dig ordentligt när du går ut!

4 kommentarer:

  1. Så goa söta ungar, herregud så gosiga!!!

    Tapas mums men dump= bläää

    Ja hatar vintern o kylan! Ge folket sol o värme!!!

    Hälsa the girls imorgon fr mig!

    KRAM M

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag är Lenas mamma. Hörde att du ville ha adressen till min Djursida. Här är den:
    http://www.invisionart.se/
    Välkommen att titta!

    Gun

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Det var kul att ses idag!! Har mailat Lindas adress till dig. Hoppas maskningen på bilden duger...

    KRamar

    SvaraRadera
  4. Malin: Ja, de är supergulliga :). Mormors prinsar.
    Gunsan: Tack så mycket för adressen. Varit inne o kikat lite o herregud vilka fina bilder. Den kommer jag göra reklam för :).
    Lena: Hej :). Ja, såg det. Tack så mycket :). O den duger ;). Vi ses snart igen hoppas jag :).
    Kram

    SvaraRadera