tisdag 7 december 2010

8 veckor

Sitter här o fryser. Dock är det inte kallt eg, det töar. Vet inte riktigt vad jag tycker om det eg, men eftersom det kommer bli kallare så kommer det att frysa på o bli en massa isvallar i stället. Skit! O antingen i dag el imorgon skall jag köra upp till Bullaren i Bohuslän för att få min tik parad. Jag skall lämna henne där o hämta hem henne när allt är klart. Det är ju smidigt så jag slipper åka varje dag eftersom man inte riktigt vet vilken dag som eg är den rätta. Så här blir det färre resor o dessutom bättre garantier för att det verkligen blir valpar :). Men det är det här med vädret också som gör att jag inte kan bestämma riktigt vilken dag jag skall åka.

I går var jag trött, tröttare, tröttast. Helgen o alla dess strapatser o sena kvällar tog verkligen ut sin rätt. Gjorde inte något nyttigt överhuvudtaget faktiskt. Riktigt skönt, även om det kändes väldigt slappt. Gick o la mig med sonen kl 21.15, somnade nog som en klubbad säl tror jag.

Idag är det 8 veckor sedan operationen. O därmed officiell vägdag. Resultatet den här veckan var -½ kg. Inte så bra, men det handlar nog om både det ena o det andra. Helgen har väl inte varit den bästa ur matmässig synpunkt kanske. Regelbundenheten fanns inte, dessutom misstänker jag att jag ätit för lite eg o en del fel också. Men men, ½ kg är iaf ett ½ kg. Man får vara glad för det lilla :).

Ha en bra dag :)

6 kommentarer:

  1. De e bra för kroppen att vara slapp vissa dgr o igår behövde du det verkligen! :) Du om du ska ut på vägarna så kör för sjutton försiktigt. Bra iallfall att du slipper o åka varje dag. Spännande för valpar, tur ja bor på behörigt avstånd den här gången :)) Ja alltså du vet me tanke på va vi snackat om. :)

    2 mån firande idag då... ja ½ kg e bättre än uppåt iallfall men vet hur tröstlöst det känns. Fast jag själv just idag hade en positiv siffra.

    KRAM M

    SvaraRadera
  2. Tack :).
    Ja, det är sant Malin. Det känns bara lite ovant. Jag kör alltid försiktigt ;). Kör iaf med huvudet om man kan säga så. Ja, jag hoppas att det blir flera valpisar. Men som sagt, erbjudandet om att vara kennelflicka står kvar ;).
    Kram på er :)

    SvaraRadera
  3. Har hittat din blogg idag, ska läsa tillbaks. Läste i Malladelicious blogg om gäddhäng salva. Vad är det? Var kan man köpa den? Storlek och hur mycket kostar den?

    SvaraRadera
  4. Hej Anita. Kul att du hittat hit :). Om du skickar mig ett mail på imsavimsas@hotmail.com så kan jag ge dig all information :).
    Imsavimsa

    SvaraRadera
  5. Anita: Skrev tyvärr fel mailadress. imsavimsas@hotmail.se skall det vara.

    SvaraRadera