söndag 5 december 2010

På väg hem....

O sitter just nu fast i Falköping pga ett urspårat tåg i Herrljunga. SJ är verkligen ett loserföretag i mina ögon. Det började med att jag fick ett SMS igår om att tåget jag skulle ta från Söderhamn till Stockholm idag var inställt. Buss istället, el ombokning. Buss är verkligen inte ett alternativ så det blev ombokning med tåg till Gävle, byte där till tåget till Stockholm. Där blev det tåget som gick en timme senare än jag skulle åkt eg. O det gick då naturligtvis senare än beräknat. Precis nu fick jag reda på att det var det tåget jag skulle åkt med eg som hade spårat ur. Visserligen bara loket men ändå. O inga bussar kan de få fram heller pga att det är söndag kväll. Så det är kul värre, inte. Trevlig andra advent med andra ord.

Annars har det varit en bra helg. Presentationen i torsdags resulterade i flera nya kunder i teamet o det är ju alltid roligt. O gårdagens kurs var bra också, samtliga nöjda när de gick därifrån :). Efter kursen var jag o A hos goda vänner från hundvärlden o åt middag. Jag är gudmor åt deras sista barn, deras åttonde, o det var jättekul att träffa henne o hela familjen :). En mysig kväll alltså.

På fredagen hade jag o A en trevlig dag med lite affärsbesök o billigt shoppande i en klädbutik. Jag hittade en överdel till mig, men hittade dessutom flera julklappar till mannen :). Hittade sedan en jättesnygg turkos tunika till mig en annan affär, för 149:-. Helt ok att handla då :). Sedan var vi hos en tjej som är med i teamet o som har antikaffär med mycket roliga saker, både gamla o nya. Hittade en gammal snygg grön karaff. Älskar gamla karaffer, o har några stycken, men den här var så fin så den följde med mig hem :). Efteråt bjöd hon o hennes sambo på tacos o vi tittade på Idol där. Så det var en jättetrevlig kväll hos henne.

I fredags ringde de från Trafikverket o meddelade att jag inte fått jobbet. Jag föll på målsnöret pga att de som fick jobbet hade jobbat med liknande jobb typ. Han sa iaf att jag hade gjort en bra intervjuinsats o hoppades att jag skulle söka nästa gång de sökte folk. Alltid nåt iaf :). Jag känner mig inte besviken alls, för bara det att de kallade mig till intervju o att jag var med så länge är upplyftande. O med tanke på att jag hoppas på det andra jobbet så känner jag mig inte alls besviken faktiskt. Snarare eg tvärsom.

Ja, nu får jag se hur länge jag blir sittande här i världsmetropolen Falköping. Sov så gott :)

2 kommentarer:

  1. Får hoppas du kommer hem detta året....hehe eller inte hehe. SJ står nog mer för Sjunkande järnväg, eller nått. Att de alltid varje år är lika förvånade över att det kommer så mkt snö.... öh va?? typ snöar det så gör det väl ändå det på vinterna eller???

    Som sagt. Hoppas du kommer hem snart vännen!

    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Tack. Jadu, det var nog helt rätt. Mannen var 3 timmar försenad i veckan från Stockholm, så det stämmer bra. Det är patetiskt egentligen.
    Nu har vi typ 20 min kvar till Gbg, sen får jag se hur jag skall komma hem resten. *suck*
    Kram

    SvaraRadera