söndag 12 december 2010

Idag är det min dag :).

Mannen o sonen har åkt iväg på träning o sedan vidare upp till farmor i Trollhättan för att laga bilen inför ombesiktningen. Fick reda på av mannen att hans bror, som skall laga bilen, var arg igår (igen) för han ansåg inte att det var lönt att laga den. Kan säga att då gick jag upp i atomer o talade om att han skulle vidarebefordra från mig att det än minsann inte hans sak att bestämma om den skall lagas el inte. Hade jag haft råd att köpa mig en ny bil så hade jag gjort det, IGÅR! O om det är så att han har ett problem med det så kan ju han ta o köpa oss en nyare bil så det blir slut på gnället! Vet ju att min snälla, beskedliga man aldrig kommer säga det till brodern, o verkligen inte på mitt sätt *hihi*. Tror att det är tur att jag stannar hemma idag, för jag hade inte låtit bli att tala om det för honom kan jag säga. Han har ett, milt uttryckt, ganska hetsigt humör (undrar varför han är singel ;)?), o ingen säger emot honom när han sätter igång. Utan jag då! För jag tar ingen skit från någon när det är obefogat, o han vill gärna tro att han är världsmästare dessutom. Så han o jag kan ha lite hetsiga diskussioner ibland. Men å andra sidan så tror jag att han faktiskt uppskattar dem för det brukar gå över ganska snabbt o han får lite utlopp för sina inneboende aggressioner etc. O Lena, du säger att du är eremit! Det här är en RIKTIG eremit ;)! Men när han är på bra humör så har han ett stort hjärta, o han är en riktigt stor djurvän. På gränsen till att nästan gå för långt ibland. Men social kompetens?! Nja, det vete sjutton förstås.

Vad skall jag hitta på idag då? Jo, tvätta, baka lite tror jag, plocka lite, slänga lite, göra några fler julkort kanske, ja, helt enkelt bara vara :). Så skönt! O jag behöver inte tänka på att det skall lagas middag som passar alla i familjen, för de äter där uppe. Så jag kan bestämma helt o hållet över min tid idag :)! O solen skiner i den nyfallna snön som kom igår kväll, -9 grader kallt, mannen eldade i pannan innan han åkte. Ja, det är trots allt ganska skönt att leva då :).

Ha en underbar 3:dje advent :)

3 kommentarer:

  1. Japp någon skit ska man inte ta!!
    Kan tro att du o han har era diskussioner. Skulle ja nog me ha haft me han! :)
    Ang det här med att vara ermit osv som Lena säger så kan jag nog känna igen mig i det oxå även om ja då uppfattas som mkt mkt social.
    Hoppas du har haft en fin dag vännen och jag önskar dig en fortsatt fin 3 e advent!
    KRAM M

    SvaraRadera
  2. Jag ÄR eremit, men en trevlig sådan :) Trivs bäst hemma. Men fråga mig vecka 4 på sommarsemestern, då klättarar jag på väggarna för att jag inte har träffat folk på så länge :) Att man aldrig kan vara helt nöjd? Hoppas i alla fall att du fick en skön "egen-dag". Själv har jag slappat så det räcker för hela veckan. Kram

    SvaraRadera
  3. Bilen kom hem lagad iaf :). Så nu får vi se vad de säger på besiktningen.
    Lena: Jag hoppas inte du tog illa upp :). För det var inte illa menat. Att du är trevlig det skriver jag under på :).
    Kram

    SvaraRadera