tisdag 14 december 2010

9 veckor!

Alltså, det är inte klokt hur fort tiden går! Idag är det 9 veckor sedan jag låg på operationsbordet. Kan inte fatta det faktiskt. Kanske beroende på att jag mår o har mått så bra hela, förutom någon enstaka dumpning men det tycker jag att jag har klarat mig bra från också :). O vikten går stadig neråt :):):). Så himla skönt. O inte är det ju speciellt jobbigt heller tycker jag. Äter ju ganska vanlig mat, förutom ris o vanlig spagetti, det går inte. Blir som en stor klump i magen bara o jag mår illa. Men på det stora hela så äter jag i princip allt, inga konstigheter. Visst tänker jag mig för för det är ju ingen skön upplevelse med dumpningar, men ibland har man liksom aning om vad det var man reagerade på. Det är nog så att dagsformen avgör en hel del. En teori jag diskuterat med min hundkompis U som opade sig för 2½ år sedan. Hon är min ledstjärna o stöd i alla mina tokiga frågor jag haft före o efter open. Det är eg mycket tack vare henne som jag verkligen tog steget :). Tack goa U för att du hejat på mig, stöttat mig o bara funnits där hela tiden :). Det är ovärderligt skall du veta.

Hur har det gått med vikten sen förra veckan då. Då var det ju ½ kg "bara", även om allt - är bra. Den här veckan blev det lite mer, 1,7 kg :). Känns jättebra kan jag säga :). Nu är det inte mycket kvar till 2-siffrigt :). Får se om jag fixar det till jul, men i år blir det iaf. Så är det bara.

Igår, innan jag åkte upp o hämtade min tik, skulle jag hänga upp en maskin tvätt o när jag öppnade luckan så var det första jag såg ett batteri. Hm, vad är nu det här, var min tanke. Det var inget vanligt AA-batteri utan ett batteri till en mobil. O guess whos mobile?! Yes, det var min! Jag som aldrig har min mobil liggande i några fickor mer än i jackan o den var inte i maskinen. Just den här gången hade jag lagt den i en kjol som jag tvättat. FAAAAAAAAAAAAAN också var min reaktion. O sen bara bröt jag ihop. Alla mina bilder o viktiga SMS låg ju i den, o jag kan säga att den var stendöd. Ringde mannen o grät. Moget, jag vet, men sån är jag. Nåväl, så när jag hämtat hunden, sonen o sist mannen fick vi åka till sonens kompis pappa som jobbar på Expert o kolla telefoner. Till saken hör att mannen har ett gammalt abbonemang som han tänkt säga upp men inte gjort, o jag har kontantkort. Nu förlängde han det så jag får ta det o satte ett sånt som man ringer så gott som obegränsat på istället. Så behöver jag inte ringa mobilsamtal på fasta telefonen, alltså blir den billigare, o det blir inte så stor skillnad på min mobilkostnad. O så fick jag mig en ny mobil igen. Men med nytt nummer. Så nu får jag skicka ut det nya till dem som skall ha det när jag fixat över alla kontakter från båda korten. För mannen ville ha kvar sina nummer i den telefonen, o det gick inte att göra det så jag måste in o fixa det. Men det är så tråkigt med bilder o sms som fanns på den gamla. Men det är bara att gilla läget. Så är det när man är klantig.

Har två gnisslande hanhundar här hemma sedan jag hämtade hem tiken. Hela natten så gott som har de hållit på att gnälla o gå runt eftersom hon fortfarande löper även om hon är på sista tampen. Men jag håller på att bli tokig, kan jag tala om. Just nu är de 2 vääääääldigt billiga! Gratis o foder levereras med dem! Fy fasen för hanhundar när det är löptikar i närheten. Tyvärr är det ju så kallt ute så jag kan inte använda hundhuset eftersom elementet gått sönder där ute. Annars hade det inte varit några som helst problem, men nu är det pusslande med hundar o lyssna på de 2 galningarna som gäller i några dagar till *suck*.

Ha en bra dag i kylan. För idag är det ju kallt igen, -9 grader. Så klä på er ordentligt när ni sticker ut näsan.

11 kommentarer:

  1. Hej Attans otur med mobilen, jag har dock tappat min i toalätten en gång men den kunde jag fixa med att blåsa den torr att du inte testa det?? Men som sagt alltid kul med nytt *L* För mig är det 7 veckor sedan jag låg på operationsbordet för min GBP operation och då har jag inte räknt med alla komplikationer. Känner mig idag ganska pigg så nu ska jag ställa mig och baka saffransbullar liten deg bara men ändå. Ha en bra fortsättning på dagen. // Kram

    SvaraRadera
  2. Duktigt du!! Med vikten alltså. hi hi Det med telefonen var kanske inte lika bra. Hi hi. Sånt som händer tyvärr. KRAM på dig.

    SvaraRadera
  3. Ja, vad skall man säga mer än klantigt. Jag har provat att blåsa den, men eftersom den verkligen fick sig en genomkörare så är det nog kört tyvärr. Den ligger också på elementet fortfarande, men men.
    Ta det lugnt med bakandet så du inte tar ut dig.
    Kram på er :)

    SvaraRadera
  4. Å vad härligt! snart tvåsiffrigt! :D! bra jobbat tjejen!
    Kram till dej!

    SvaraRadera
  5. Tack :). Det roliga är ju att det inte känns som det är något jobb :). Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till alla kilona!
    Ibland går det bättre och ibland sämre, jag stod still någon vecka innan jag fick en minskning.

    Huvudsaker är ju att man mår bra och att det går neråt.

    Härligt!

    SvaraRadera
  7. Härligt jobbat=) kämpa på så är det snart två siffrigt innan jul..;)

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Men åhh va härligt för dig tjejen!! Grattis!
    Ang mobilen så har jag ju redan kommenterat det :)) Kramar M

    SvaraRadera
  9. Tackar tackar :). Ja, här kämpas på, om man nu eg kan kalla det för att kämpa ;). Men det klart, maten handlar ju inte sig själv o inte heller tillagar den sig själv.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Men du vad härligt!!! Kämpa på så är du snart i mål!!

    Och ja, vad ska man säga om mobilen. Jag bara väntar på att det ska hända mig också men peppar peppar. Moget eller inte, jag hade också ringt mannen och grinat i telefon. Det är sånt mogna kvinnor gör - fan va gammal jag lät helt plötsligt. Jag tar tillbaks det där sista, men grinar hade jag gjort hur som haver.

    Kramen i

    SvaraRadera
  11. Hahaha, till mål är det allt en bit kvar ;). Men det första delmålet iaf.
    Jadu, vet inte om det är moget el omoget eg. O vem säger hur man skall vara som mogen? Har det med ålder el sätt att göra? Hm, jadu, den kan vi ta o fundera på ;).
    Kram

    SvaraRadera