lördag 11 december 2010

Idag har vi busat lite ;).

Efter några veckors planerande av Lena o mig kom så dagen "D". Efter mycket luskande lyckades jag få reda på av "Sis" var julmarknaden som Scrapmoster skulle stå på var. Tack Sis :). Slängde iväg en fråga till Lena om vi skulle åka upp o överraska henne lite o jag tror inte frågan hann landa hos henne innan hon svarade "JA". Så jag och sonen hämtade upp Lena där hon bor o styrde kosan mot Surte Glasbruksmuseum där julmarknaden hölls.

Efter lite diskussion hur vi skulle lägga upp det hela så gick jag o sonen fram till bordet där I stog med sina alster o bara ställde mig framför henne. Hon tittade o såg lite fundersam ut. Men ingen större reaktion eftersom jag ju inte har några bilder på mig, o hon hade inte godkänt min förfrågan på Facebook. Så kom Lena fram o ställde sig bredvid, o då helt plötsligt ramlade poletten ner på I :). Men, det är ju du! O så fick jag tala om vem jag var, o hon bara "men, ja, jag kände igen dig, men ändå inte." Hihihi, sånt gillar jag. Mycket snack på en gång :). O så shoppade jag JÄTTEFINA ljuspaket av henne o en jättefin stor tändsticksask :). Så jättefina alltså. Blir bra julklappar :). Tyvärr har jag ju ingen tjej bland "mina" barn så det blev ingen trasdocka, men de var verkligen helt underbara. Så vi får vänta tills det kommer en tjej till familjen också ;).

Sen tog vi oss en sväng bland alla försäljare o lottförsäljare. Tror vi tog lotter hos allihop *hihi*. Sonen älskar lotterier (o mamma med). Han vann en burk med pepparkakor o två mjuka, goa stickade tomtar o två reflexer. O sonen fick prata med tomten en stund också. Fick handlat lite handstöpta hööööööga ljus, jättemysiga, o ett par charmiga keramiktomtar. Sen fick det vara bra. Hade kunnat handla mycket mer, men som tur var så tog kontanterna slut ;).

Pratade en stund till med I innan vi åkte hemåt igen. Var med Lena en sväng in o fick hälsat på Cornelia som sas gå o gömma sig när det kommer främmat folk. Men inte då, en riktig kelgris var hon :). Sen var det hemåt som gällde.

En jättetrevlig dag, o så kul att få träffa dessa glada tjejer i verkligheten. Det kommer vi göra om, helt säkert :). Så nu Malin är det verkligen planering som gäller :)! Bloggträff för dem som kan o vill :).

Ha en trevlig lördagkväll :).

6 kommentarer:

  1. Underbara nyvunna vän!! Det var så roligt när ni kom och ja..... detta kommer vi att prata om lääänge framöver eller hur?!?! hahahhaha... Extra kul att ni haffade sis. Det gillade hon!

    Kramen på dig!!

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du uppskattade det :). Man vet ju aldrig, en del människor uppskattar ju inte sånt alls. Men livet är till för att chansa lite ibland ;). Kul att Sis också tyckte det var kul. Så kul att få träffa henne också.
    Kram :)

    SvaraRadera
  3. Ja, det var verkligen kul. Man lär känna varandra så väl via bloggarna så det är väldigt roligt och inte alls "obekvämt" att träffa bloggvänner. Jag är ju inte så bra på det där med att umgås annars, är ju en eremit, men med er två kände jag mig hemma direkt :) Absolut inte sista gången!! Kramar

    SvaraRadera
  4. Hihihi, även eremiter behöver komma ut ur sin lilla grotta ibland ;). Skojar bara Lena. O det är som du säger, det blir inget konstigt när man träffas irl :).
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhh så kul ni hade det igår, synd ja inte kunde "joina" er!!! Lät ju jätte mysigt... :)
    Japp Imsa bloggträff o planering ska bli!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Men åh, vilken rolig grej! :))

    SvaraRadera