torsdag 16 december 2010

Växlande molniget......

är det väl, minst sagt. Ena dagen -14 grader, nästa 0 med häftigt snöfall o sedan för säkerhets skulle lite regn emellanåt också. Sådär så att det blir en alldeles lagom skridskobana av vägarna *suck*. Detta innebär ju att det kommer hända många olyckar, både i trafiken o av människor som är ute o går. Tänk alla brutna ben som kommer in en dag som den här. Jag är såååååååå glad att jag inte jobbar inom sjukvården då. Inte för att jag någonsin ens funderat på att göra det, för just sjukdomar o skador, nej, not my cup of tea liksom. Jag har svårt för när sonen kommer o har skadat sig på något sätt. Blod, nej tack. Då lägger jag mig ner innan jag svimmar ;). Ja, ni fattar.

Jag är fortfarande sjukt förkyld. Vill inte mer nu! Visst, det är bara några dagar men det är några dagar för länge. Tålamod är en dygd säger man. Synd, jag har missat det kapitlet helt o hållet tydligen. Vill att allt skall vara klart snabbt o helst igår ;). Sån är jag, så vet ni. Säg inte att det tar vi sen, då har jag redan tröttnat *hihi*. O blir hemskt otålig när det inte går så fort som jag vill. El är för lite att göra om jag jobbar t ex. Ååååååååh vad jag blir less då. Men är en jäkel på att få saker gjort snabbt när det är mycket att göra. Då blir jag hypereffektiv.

O på tal om detta då så skall jag jobba imorgon :). Skall bli riktigt roligt faktiskt, eftersom detta är för ett företag som jag jobbat en hel del tidigare. Jag skall dema deras produkt i livsmedelsbutik, o nu börjar ju julhysterin, men den är ändå inte helt hysterisk ännu. O då brukar det innebära att det är mycket folk i den här butiken, o de är inte sönderstressade ännu, o smakar gärna. O då säljer jag! Hej vad det brukar gå åt produkter då :). O nu när jag inte jobbat på några månader för dem känner jag mig ännu mer taggad :). Tävlingsmänniska, jag? Åh inte ;).

Idag har mannen o jag årsdag o vi träffades på Lisebergs julmarknad så vi går alltid dit den här dagen. Det är bara en gång under åren vi inte gått, p ga vädret. O i år blir andra gången. Kände ingen större inspiration att gå där idag faktiskt, varken han el jag. Så det får nog bli på lördag, om det inte är lika dåligt då. För ett besök blir det innan jul, helt klart. Det är liksom tradition, så det missar vi inte. Då blir det ingen riktig jul.

Jag har fått en utmaning av Lena. Jag håller på att fundera på den, eftersom jag inte läser böcker längre efter sjukdom. Men jag antar ändå utmaningen, men ber att få återkomma lite senare under kvällen med svar. Hoppas det är ok, Lena?

Nu är det dags för lunch, o sedan hämta sonen för simskola. O fixa lite god mat dagen till ära :). Ha en bra dag, o sätt på broddarna innan ni går ut ;). Kram

4 kommentarer:

  1. Kul att dema, jag kan liksom ser det framför mig hur du säljer som smör...hihi... Ha det så himla kul!! Och du, glöm inte broddarna själv, för ute är det snorhalt!!

    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Ja fy fan vilket oväder vi har här, rena stormen! USCH, ja vill inte heller något mera me denna jävla vinter!!

    Kul me jobb, lycka till! Har oxå demat i butik o det är riktigt kul, eller ja det var kul. :)

    Grattis till er årsdag vännen, härligt!!
    Ni kan ju mysa o så ändå fast ni inte åker till Liseberg. :)

    Hur gick det med pepparkakshuset?

    KRAM M

    SvaraRadera
  3. Nog ett ganska smart beslut att inte bege er in till Göteborg. Fullkomligen livsfarligt på vägarna är det, höll på att slå ihäl mig ett antal gånger på vägen hem, trots broddar!

    klart du får återkomma när du vill med utmaningen! Kram

    SvaraRadera
  4. Hihihi, ja, det skall säljas ostkaka som aldrig förr imorgon ;). Halt är en lätt underdrift just nu. Har varit ute o det var moddigt, dåligt skrapat på stora vägen, o mycket än slank han hit.....
    Pepparkakshuset är inte riktigt klart, Malin. Fattas några detaljer, så bild kommer när det är färdigt ;). Typ lördag el så.
    O det blir middag hemma, helt klart. Så nu kan alla vara lugna, ingen Imsavimsa ute på vägarna mer ikväll ;).
    Kram

    SvaraRadera