onsdag 15 december 2010

Nu har vi väl fått.......

vinter så det räcker för några år framåt, el vad säger ni? Sticker man ut näsan så fryser den nästan sönder. Vi har -14 grader nu, o iaf jag tycker att det är väääääääääääldigt kallt. O min tik tycker också det. Hon tittar med lidande ögon på mig när jag öppnar dörren för att hon skall gå ut. Går snabbt ut o gör vad hon skall sen är det snabbt in o går o lägger sig i sin varma goa bädd med fäll i. Gossarna däremot de bryr sig inte så mycket utan är gärna ute o skrotar länge. Vilket jag tycker är ganska skönt eftersom de bara gnisslar när de är inne just nu. Är något trött på dem nu, helt klart.

Är dessutom genomförkyld o det gör ju inte saken bättre, tålamodsmässigt sett. Huvudet pulserar, näsan tät o hostar som sjutton. Inget kul alls :(. Får hoppas att det går över snabbt, hatar att vara förkyld. O jag känner att jag inte har riktigt tid med det just nu. Känns inte som jag får så många knop gjorda. O snart är det julafton.

Igår fick jag samtal från min kompis man som talade om att på lördag kan jag komma o hämta mitt lamm! Eller hur! Precis vad man behöver en vecka innan jul. O lamm äter iaf inte vi så mycket på julbordet ;). Men det var dags för det lammet nu att gå till de sälla jaktmarkerna, o jag hade beställt det för ganska länge sedan, så det är bara att tacka o ta emot. Det är bara att bereda plats i frysen för det också.

Nu skall jag göra mig en kopp te o värma mig med. Ha en fin dag :). Mannen skall gå på After work idag så jag får en "lugn" kväll med sonen idag.

2 kommentarer:

  1. JAG VILL HA SOMMAR!!

    Du har en utmaning inne hos mig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jadu Lena, du är inte ensam. Men såg idag att de sa att det skulle regna på julafton, o det lät ju inte lockande precis. På julen skall det ju vara vitt, så är det bara. Men sen får det gärna bli sommar o varmt :). Ok, får kolla upp vad det är då ;).
    Kram

    SvaraRadera