måndag 20 december 2010

Måndag morgon.

Sitter o fryser lite grann, hundar o son ligger o sover o mannen har åkt till jobbet. Har bara tänt julstjärnor, adventsstakar o några levande ljus. Det är alldeles tyst o stilla, riktigt skönt. Skall äta frukost alldeles strax. Råkade slänga en blick på termometern o det var ju ingen kul syn, -13 grader, igen. Kung Bore har slagit klorna i oss ordentligt i år, det må jag säga. De som klagar på att vi aldrig har vinter här nere får nog hålla sig tysta några år framåt nu, för nu kan de väl ändå inte klaga på våra två senaste vintrar.

Helgen har inneburit en hel del mer snö. Det slutade nog egentligen inte att snöa förrän i går kväll tror jag. Ömsom väldigt fint o ömsom häftigt snöfall med stora flingor, så det har verkligen varierat. O vägarna har väl inte varit de bästa ur farbarhet sett. Tycker nog att Trafikverket o Gatukontoren skött sig ganska dåligt, som vanligt kanske man skall säga. Jag säger inget om att de små vägarna är dåligt röjda men när E6 o gamla E6 är snöfyllda med djupa spår att köra i, då tycker jag det är dåligt. Men det sparas väl! Bättre med lite fler olyckor o skadade människor än att dra ut snöröjarna på högt OB. Hmmmmm, säger jag bara.

I lördags var jag effektiv. Drog i väg hemifrån vid 13 o lämnade en jobbansökning, sedan startade en researchrunda i Kba, Kållered, Backaplan o sist landade jag i Frölunda. Kollade kängor till sonen eftersom hans har en tendens att inte hålla sig torra helt o hållet. Hittade på Skopunkten, men inte i rätt storlek, så det blev Kållered o Backaplan, för att hitta rätt på Backaplan. Där blev det handlat 2 par till honom o även mamma fick sig ett par varma stövlar :). Var också inne på Elgiganten i Kba eftersom sonen önskar sig ett DS, så det var eg det researchen skulle gå ut på. Så när jag ändå var i Kållered var det in på BR o kolla pris, samt OnOff, passade på att köpa hundmat på Arken. Vidare till Backaplan o in på SIBA o kollade pris där också. Sprang in en snabb till dottern o fick några goa pussar av största barnbarnet o ett par riktigt goa leenden av lilleman. Han har äntligen kommit på hur man gör när man ler :). Finns väl inget mysigare än när de kämpar med blicken, till sist hittar de ens ögon o så spricker de upp i ett stort tandlöst leende?! Det är bara underbart :).

Sedan drog jag snabbt vidare till Frölunda o in på Barnens Hus o handlade lite där o in på MediaMarkt o där handlade jag till slut. De var billigast. Fick också tag på en julklapp till min pappa till bra pris. Hans mobil har gett upp o han har kontantkort o vill ju inte byta nummer. O så får det inte vara för små knappar el display heller. O han ringer bara på den, så det skall vara så enkelt som möjligt. O det lyckades jag hitta där :). Så nu är han avklarad också. Himla bra. Inte mycket kvar nu.

I går var det kalasdags för sonen. Hans kompis hade bowlingkalas o det var jättekul tyckte han. Så det kommer bli mer bowling framöver misstänker jag. Sedan åkte han o jag ner till kompisen i Falkenberg o hämtade ett styckat lamm. Känns ju sådär att få hem det nu till jul, men det var nu som gällde så det var bara att gilla läget. O det gör man ju :). Fick en go pratstund med henne också, något som vi nästan aldrig hinner med tyvärr, o barnen spelade WII. O så sladdade vi hem igen lagom till julkalendern :). Så helgen blev inte så lugn som jag trodde. Men det känns ändå som den varit lugn.

Idag får vi se vad som händer. Inga planer, skall bara steka köttbullar, o kanske göra leverpastej. Men inget bestämt, sonen är hemma till efter trettonhelgen nu.

Ha en bra dag. O stressa inte, det blir jul i alla fall :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar