måndag 20 december 2010

Är riktigt förbannad nu!

Alltså, hur lite IQ krävs för att man skall få jobb på Bring, gamla Citymail egentligen?! Det måste vara någon form av intelligenstest när de anställs, o då kan jag tala om att det går INTE ut på att man skall ha hög IQ, utan så låg som möjligt! Varför jag är så förbannad? Jo, av några olika anledningar.

1. Vi har bott i vårt hus nu i 5½ år, o fortfarande, trots flera påpekanden både till brevbärarna o kontoret, får vi förra ägarens jävla post. Jag bryr mig inte om att det är räkningar o dyl, det åker i soptunnan, som blir full även utan den här posten.

2. O det här är det jag är riktigt jävla arg på, är att de idioterna som kör har inget som helst sunt förnuft. Vi bor på en väg där det är 30 km, privat väg, med 16 hus efter vägen. Det bor gamla, medelålders, unga, tonåringar, barn i väldigt olika åldrar, hästar, hundar o katter i dessa hus. O de personerna sitter inte alltid innanför dörrarna hela dagarna utan rör på sig utomhus. O det med fara för sitt liv när de här idioterna kommer o lämnar post. Hur jävla svårt kan det vara att inte köra fort på den här typen av väg egentligen? Nu är det ju dessutom inte sommarväglag utan lite halt. Men innebär det att de kör lugnare? Nej, naturligtvis inte. Jag var ute när de kom idag, men tyvärr inte PÅ vägen, utan på väg till brevlådan o det skall väl han som körde vara väldigt tacksam för. Jag kan tala om att jag läst lusen av några av deras brevbärare genom åren, och jag har pratat med dem på deras kontor, o även med deras chef. Till vilken nytta tror ni? Just det, det verkar inte som de fattar nånting på det jävla stället. Det är bara en tidsfråga innan någon blir påkörd o då lär det bli stora skador på den stackaren, om inte värre ändå.

Nu sitter jag i telefonkö för att nå deras förbannade kontor. Har suttit nu i 22 min, o får med jämna mellanrum i örat att det är många som ringer till dem. Tro fasen det! Antingen är det väl folk som inte fått sin post, el såna som får fel post, för det är väldigt vanligt, el också andra klagomål på dem. Men jag skall vänta o ta ett ordentligt snack igen med dem. *MORR*

3 kommentarer:

  1. Vi har problem med dem på jobbet också. I vårt hus finns 4 våningar. Vi har hela bottenvåningen, hela första våningen och halva andra våningen. Våra tre våningar når man genom att gå ut i trapphuset. På andra halvan av tredje våningen finns ett företag, och på fjärde (ett vindsrum) finns ett företag som har brevlådan på tredje våningen. Det företagets post hamnar alltid hos oss. Jag vet inte hur många gånger jag har mailat dem. OK, det är väl bara att gå en trappa upp med posten, men inte fan skall vi göra deras jobb? Jag har påpekar för dem att allt som kommer från och med förra månaden slänger vi. Rakt av. Skiter i att det är räkningar. Det är principen det gäller. Sedan den sista utskällningen har vi faktiskt inte fått fel post...

    Hoppas du hade en bra dag för övrigt! Själv är jag arg på Västtrafik. Mer om det i bloggen i morron bitti.

    Kram

    SvaraRadera
  2. På dom bara, ge de vad de tål. Sånt där är så himla tradigt med posten. Vi hade bott här ett år och fick fortfarande förra hyresgästerna post. Till saken hör att de bodde i ett hus nu tvärs över gatan men de var så in i hoppsan snorkiga så till slut -efter att ha sagt till de, påminnt de, gått över med posten- så hamnade den helt sonika i soperna. Rätt åt de!!

    Kramen på dig!!
    i

    SvaraRadera
  3. De är sopor, så är det bara, Bring alltså. O den feladresserade posten också ;). Dagen har varit sådär i övrigt. Tar det i morgon. Nu frostar jag av frysen istället.
    Kram på er :)

    SvaraRadera