lördag 18 december 2010

Lördag morgon

O en lugn o skön sådan :). Vaknade inte förrän 7.30, var nog trött. Sonen o jag gick o la oss vid 21.30, så ja, jag var nog trött. Det är nog förkylningen som gör det, för annars kan jag inte sova så långe.

Igår demade jag ju. Tyvärr så var det lite av busväder halva dagen med ordentligt snöfall o det gjorde ju att folk stannar inne o handlar inte. Men en del folk var det ju, o sålde en hel del :). Butiken var nöjd iaf, o det är ju det som är det viktiga. Träffade dessutom på lite nya kontakter, för dem jag demade för, o de var intresserade av deras produkter till restaurangen. Det är ju kul när man kan slå två flugor i en smäll :). Det måste ju innebära att man iaf kan prata för sin vara o företag :).

När jag kom ut för att åka hem kan jag tala om att bilen var ordentligt snötäckt. Bara att sätta igång att sopa fram den. Det var ca 7 cm snötäcke på den :(. O ganska halt var det dessutom, så det blev en lugn färd hemåt. Möttes av sonen som bara var tvungen att ha en puss o kram med en gång, på parkeringen :). Han var sååååååå sugen på ostkaka, så jag misstänker att det var den som hägrade *hihi*. Så han fick sin ostkaka o mannen o jag åt räkor. Kände så mycket för räkor o köpte det där nere, även om det var ett hutlöst pris egentligen, 165:-/kg. Sanslöst! Men gott var det :).

Vad som står på agendan idag är eg skrivet i stjärnorna. Planerna som var tänkta ändrades o dagen blev helt fri. Så det blir väl julstädning o fram med tomtar kanske. Införskaffande av gran kan vara en idé också ev :). Ja, jag tänker ta dagen som den kommer. Ser inte ut att bli något Lisebergsbesök om det inte blir bättre väder iaf.

Ha en fin dag :)

2 kommentarer:

  1. Man ska försöka ta alla dar som dom kommer. Det är det bästa.
    Julgran ska vi försöka sno en imorgon. Då blir det jul ordentligt när man får klä granen.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fick en bra lördag! Härligt när man inte har några planer! Kram

    SvaraRadera