måndag 13 december 2010

Trevlig Lucia!

God morgon! Idag är det Lucia :). De har inget eget Luciatåg i klassen hos sonen, utan de går upp o tittar på 5:ornas lussetåg. Han ville då vara tomte, så det var tomteklädsel på under de vanliga kläderna :). Så här glad var han när jag skulle skicka iväg honom.



Igår blev det lussekattsbakning :). Gula o fina av saffranet, mmmm luktade så gott här hemma :). Gjorde bara en enkel sats så det blev 40 st. Så idag blir det en tripp till min pappa med en påse för lussefika, el tomtefika det blir eftersom sonen knappast vill byta skepnad ;). Naturligtvis så provsmakade jag en o det var jättegott. O ingen dumpning :).


Jag hade ju en ensam dag igår som jag förfogade helt o hållet över :). Tog det ganska lugnt men gjorde några julkort o en liten julpåse som jag skall stoppa en sak i o skicka iväg. Lite roligare att skicka något i en sådan här än bara ett vadderat kuvert :).


Här några bilder av Scrapmosters alster som fick följa med mig hem :). Så fina!
 



När jag hade bakat lussekatterna lyckades jag med konststycket att skära mig i höger pekfinger, o det rejält också. Kan säga att jag fick torka golvet efteråt. Vad jag gjorde? Skulle ta fram en sak ur en av lådorna o där hade någon lite slarvigt lagt våran MYCKET skarpa ostkniv. Klantigt, javisst. O hur lätt är det att försöka sätta strips själv med vänster hand på höger då? Kan säga att det var nästan en omöjlighet. Fick på såna o sedan ett tryck på som jag virade åt hårt med klisterkompress, men fick byta 4 gånger under kvällen för det ville inte sluta blöda. Pulserade i hela handen på mig, inte skönt alls :(. Så det är riktigt synd om mig ;). Skulle satt en deg till för att baka bröd men det var liksom uteslutet. Vilken tur att jag inte hunnit sätta den redan, för det hade liksom inte funkat att knåda degen. Istället blev det en lugn kväll med handen i högläge. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig den 3:dje i advent ;).
Vaknade dessutom nästan helt utan röst idag. Kände igår att det var förkylning på gång, o japp, idag är den här *suck*. Hoppas verkligen att den ger med sig snabbt. Hatar att var förkyld när huvudet bultar o känns som det är fullt med nåt som inte skall vara där. Jäkla skit, inte nu till jul har jag ingen lust med såna dumheter. Men det är väl bara att gilla läget. 
Nu skall jag strax ge mig ut på vägarna för att hämta hem min tik från Bohuslän. Förhoppningsvis har hon blivit dräktig för hanen har iaf gjort sitt jobb :). Vi får se om någon månad hur det verkar. Håll tummarna :). Ha en riktigt trevlig Lucia :)!

2 kommentarer:

  1. Du det där med fingret lät väl inte jättebra. Och jag vet av egen erfarenhet att det bultar rejält när man gör en spn sak - fy tusingen alltså.

    Söt tomtenisse och vilka fina grejer jag gjort...haha..

    Kramen på dig min vän!!
    i

    SvaraRadera
  2. Lilla söta julnissen:))) han ser så charmig ut!! Det där lussebullsbaket skulle ja velat ha kan ja säga. Så jävla goda de såg ut!!
    Hoppas det gick bra för dig idag att hämta hem tiken?! KRAM M

    SvaraRadera