onsdag 29 december 2010

Varit på GeKås :)

Idag började hela familjen med att åka till en gammal kompis till mig för att leverera en burk med Vitality-tabletter till honom. Han sover så himla dåligt o är hur trött som helst, så nu skall han testa dem :). Mannen o jag har bra resultat från dem, o mannen säger t om att han kan inte vara utan dem :). Det är riktigt bra, för han är nog en av Sveriges största skeptiker. Blev en stunds snack med S om ditten o datten, vi träffas alldeles för sällan tyvärr. Men nu skall han ta med sig mannen ut för att springa, de skall springa Göteborgsvarvet till våren.

Sen åkte vi till Varberg till min goa frissa o vän för slingning o klippning av mig, klippning av sonen o mannen. Så nu är vi nyårsfina hela familjen :). Tack för det! Känns jättebra. Men jäklar i min lilla låda vad jag frös när jag kom in till henne. Vi fick gå en bit från parkeringen o jag trodde att jag skulle frysa ihjäl. Huuuuuu vad kallt det är.

När det besöket var klart åkte vi upp till GeKås eftersom vi ändå var så nära. O jag behövde lite nya tröjor, tjocka, o sonen behövde också lite nya kläder. O jag hittade 2 tjocka stickade tröjor till ½ priset, så jag fick 2 tröjor för 119:-. Helt ok + att jag fick köpa dem i storlek L :). Det är länge sedan kan jag säga ;). Hittade också thermoleggings o en termotröja, vit med cerisa stickningar, jättefin, också i betydligt mindre storlek än vad jag brukat handla. Undrar just om jag gått ner i vikt el nåt ;)?! Blev lite nya underkläder o ett par överdelar också, så nu känner jag mig nyekiperad för ett litet tag framåt. Jo just det, jag har köpt mig en mössa också! Jag som inte haft mössa sen jag var liten eg, bara pannband. Hittade en typ inkamössa i häftiga färger o den var varm o skön :). Hihihi, det är mycket som förändras efter den här operationen verkar det som ;).

Sonen fick lite nya tröjor o mjukisbyxor o nya varma, goa timberlandkängor o det bästa av allt tror jag, ett nytt spel till sitt DSI o extra fjärrkontroll till Wii-et så vi kan spela flera :).

Japp, blev lite shoppat som sagt :). Men nu behöver jag inte åka dit på ett tag. Iaf inte förrän i mars el så ;).

Matmässigt har det varit katastrof idag. Hade mat med mig men har känt mig illamående hela dagen o har inte haft någon matlust så jag har fått tvinga i mig lite emellanåt. Alltså, jag har inte träffat någon så magsjuka kan det inte vara, utan jag tror helt enkelt att det är det att man äter annorlunda nu under jultiden. Så nu försöker jag planera min nyårsmat, o hur lätt är det när man inte känner för mat överhuvudtaget. Tänkte jag skulle ha lite olika smårätter, det är bara mannen, sonen o jag, så det behöver inte vara så märkvärdigt eg. Men jag funderar på om det blir en hummer el om jag skall vitlöksgratinera kräftor istället. För det är minst lika gott eg tycker jag :). O så några vitlöksmarinerade lammkotletter. Ja, vi får se vad det blir. Vad skall ni äta på nyårsafton?

Natti natti :)

4 kommentarer:

  1. Här blir det: Skagen toast, inbakad fläskfile med rödvinssås & pot.gratäng. Och till dessert blir det vanlig hederlig vanlijglass, ch.sås, maränger & grädde.
    Jag håller med dig, kräftor o hummer det smakar ju likadant det enda som skiljer är ju priset så jag äter hellre kräftor än hummer. Det låter gott det du tänkt dig.

    Ha ett Gott Nytt Årsslut vännen!!!
    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Låter inte fel, er nyårssupé :).
    Detsamma till dig :).
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag vill också åka till GeKås. Du kan väl ha mig i åtanke om du skall dit i mars? Jag kan ju ta tåget ner till dig och åka med...
    Jag har, västkustbo som jag är, faktiskt aldrig smakat hummer, men kräftor älskar jag! Här var det lax på menyn igår, men jag skippade både förrätt och efterrätt.

    SvaraRadera
  4. Japp, jag tänkte redan på dig men eftersom vi var i Varberg redan så blev det inte den här gången. Men du finns i mina tankar ;).
    Hummer är gott, men kräftor är väl så gott. Tycker att kräftor är saftigare faktiskt. Men det vågar man ju nästan inte säga.

    SvaraRadera