måndag 31 oktober 2011

Aldrig går något spikrakt!

Sonen har höstlov o är hemma från fritids idag också pga fortsatt jobbig hosta. O snart är han j-----gt billig kan jag tala om. En rastlös 7-åring som är obstinat som fasen, huäk kan jag säga. Hade bokat en tid i Gbg för att tvätta bilen in- o utvändigt eftersom jag hade en deal som gick ut idag. Skulle vara i Partille, 4 mil hemifrån, kl 10.30 o på vägen skulle jag köra pappa till Kungsbacka för att han skulle klippa sig. Han skulle ta färdtjänst hem sen. Hämtade honom, skulle hjälpa honom ur bilen o in till frisören eftersom det är 2 trappsteg o han har rullator så jag ur bilen, sonen sitter kvar. Följer fadern in o så har han glömt telefonnumret till färdtjänsten hemma, så jag slog fram det på telefonen. Ser då sonen hoppa ur bilen o komma in o kommer då på att jag har kvar bilnyckeln i bilen, vilket jag aldrig gör. Frågar honom om han låst, o jajemen, det hade han. Med bilnyckeln kvar i tändningslåset alltså *suck*. O ingen extranyckel med mig naturligtvis. Försöker få tag på mannen för att kolla om han har en med sig, bara så jag vet om det är någon idé att åka hem el inte. Inget svar! Varför ha telefon när man ändå inte svarar i den undrar jag bara! För det är inget ovanligt kan jag säga. Ringde typ 5 gånger på snabb följd, men inte då. Ringde polisen o kollade med dem om de ev kunde hjälpa till, nope det kunde de inte. Fick tag på en kompis som kom o hämtade oss o körde hem för att hämta reservnyckeln, som ju då naturligtvis INTE hängde i nyckelskåpet! Så oförrättat ärende blev det *suck*. Nyckeln låg tydligen i mannens jackficka i Gbg, o han svarade ju inte. Fick ringa bärgare för att få hjälp o de kom, en jättetrevlig kille som på 7 min hade lyckats kila in ett par kilar, blåsa upp nån form av luftkudde, få in ett krokigt verktyg med krok i ena änden o sen få ut nyckel ur låset o sen ur bilen o låst upp :). Herregud så skönt med folk som kan sitt jobb! Kalaset kostar 1200:-, jäkligt surt, men förhoppningsvis så får vi tillbaka dem eftersom vi har en assistansförsäkring, men inte i samma bolag som bilförsäkringen, så vi måste ut med pengarna innan vi kan få tillbaka dem från det andra bolaget. *suck*, varför kan inget vara enkelt?!

Kan ju säga att hinna in till 10.30 var ju otänkbart, lyckades få ändrat till 14.30 istället. Så in på em istället, o nu har jag en mycket ren o fin bil tills min o L:s Stockholmstripp på torsdag :). Så skönt! Men jag har inte varit så glad på sonen kan jag berätta idag. Kan ni förstå det?! Att det dessutom varit helgrått o blött hela dagen har ju inte gjort saken bättre kan jag berätta. Vad har ni hittat på idag då?

3 kommentarer:

  1. Oj, det var inte roligt. Förstår att sonen är till salu :) Här är det ganska grått och deppigt också. Blev himla lessen av en före- och efterbild som en tjej la upp i grupperna i ett av forumen på facebook. Hon såg jättestor ut på förebilden. Sen läser jag att hon där vägde 5 kg MINDRE än vad jag gör idag. Vi är jämnlånga. Är jag så stor och fet? Fan, hon var alltså som mig när hon gjorde sin GBP och här sitter jag och kommer inte ner mer. Skit i helvete också. Så, nu har jag bitchat av mig lite. Orkar inte skriva om det på bloggen, vet inte om hon läser... Kram

    SvaraRadera
  2. Åh grattis! Låter som du hade din bästa dag för hösten igår då och då kan det ju bara bli bättre sen. ;)

    Skickar lite pepp till Lena här också, eftersom du inte skriver om det i bloggen.
    Alla säger att man inte ska jämföra sig med andra, men det är jäkligt lätt att säga, men svårare att leva upp till.
    Du får försöka tänka som du till hälften gör; att du VAR mycket större innan och idag är du mycket mindre! Skit i att jämföra dig med andra personer. Alla ser vi ju helt olika ut även om vi i grunden har liknande siffror.

    Som sagt, lätt för mig att säga, svårare att leva upp till..

    *kram till er båda**

    SvaraRadera
  3. Förresten, vad heter forumen på fejjan som ni kollar på?

    SvaraRadera