måndag 10 oktober 2011

Jaha, hur tänkte hon nu???

Vem tänkte? Jo, min mamma. Eller var det det hon inte gjorde kanske. Jag håller ju på att packa ihop deras liv, kan man säga. O i det ingår myyyyyyyyyyyycket kan jag säga. Hon hade antikaffär i mååååååånga år o i en antikaffär säljer man gamla saker, så mycket är alla med tror jag. O har man affär så måste man ha ett lager, så mycket är vi med också. Men att man kan slänga en del under tiden man har affären, det som inte är så bra, en spricka i etc etc. Det fanns mycket möbler av olika slag, o jag har tagit hand om mycket o magasinerat, bl a typ 50-75 olika typer av trästolar, ca 10 olika slags pelarbord, skåp o tallrikshyllor av olika slag mm mm. Herregud! säger jag bara. Men så har vi då det där med textilier. O jag undrar, bara en liten stilla undran, vad har man typ 30 olika typer av linnedukar till? För de låg INTE i affären el lagret. Jättefina dukar, jajemen, men ändå. Så nu vet ni vad jag kan ha hittat i gömmorna i helgen. För det har varit helgens "lilla" projekt, sortera o tömma lägenheten. Kan säga att jag är inte klar, för min käcke bror han hade ju liksom inte tid el lust att hjälpa till.

Sonen lämnades hos storasyster, älskade ungen tack, i lördags, o sen hämtades pappa som skulle tala om vad i verktygsväg som han skulle ha o vad en del saker var för något som jag inte fattade riktigt. Så det blev en sorteringsdag. Mannen hjälpte honom med detta medan jag slängde o bar o sorterade större saker. På söndagen åkte vi dit, o jag hade talat om för brodern att ville han ha sina saker som jag hittat, typ Märklinjärnvägen modell stor, så fick han vackert komma o hämta den den dagen. Vid 12.30 dök han upp, o tänkte bara hämta den o åka. Hallå eller! Skulle inte tro det. Han fick vackert bära ut pappas tavlor i bilen o ett par skåp som han skulle ha OCH följa med o bära in dem till honom. Behöver jag säga att han inte var en muntergök?! Jaja, vad skall man med syskon till egentligen?! Speciellt när de behövs. Mannen får ju inte lyfta något, men han packade glas o silver o annat så det är klart nu i affären. Detta skall jag sälja på loppis, tradera mm. Så nej, jag skall inte behålla alla sakerna ;). Men jag kommer att byta ut en hel del saker här hemma för jag älskar gamla möbler, men de skall vara iordninggjorda o målade innan bara. Så japp, vintern är räddad ;). Jag kommer att tillbringa en del tid med det som ni förstår *hihi*. Nu har jag 5 dagar på mig att bli klar där inne, får se hur det går. Rumänerna skall komma imorgon o bära möbler o slänga alla tunga saker för mig, o samla sin metall, för det finns lite kvar el kommit fram mera kanske är mera rätt ;).

Så nu är det dags att ge sig iväg med sonen till skolan o slitet för mig. Men jäklar vad skönt det skall bli när jag är klar! Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. varför köpa dyrt gymkort när man kan städa ur en affär och en lägenhet?

    slit inte ihjäl dig nu!

    kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det kan man fråga sig. El varför inte ha ett dyrt gymkort OCH städa ur en affär o lägenhet?! Gissa om inte gymkortet används alls just nu ;). Men snart är det över :).
    Kram!

    SvaraRadera