måndag 24 oktober 2011

Bra o dålig söndag!

Igår var jag på hundutställning med Kiara, den gula valpen från Emmis kull i våras. Jag har ju behållt henne men hon bor hos en fodervärd i Ödsmål, Stenungsund. Hon är en liten skönhet o jättetrevlig, och jag har behållt utställningsrättigheten på henne eftersom jag skall ta två valpkullar på henne om allt går vägen. O då vill jag att hon är utställd o gärna champion innan det är dags för valpar. Så igår bar det iväg först till Åby för att hämta henne, hon var hos fodervärdens syster så jag skulle slippa köra så långt på mogonen :). O sen vände jag på bilen o körde ner till Laholm, där utställningen var. Det var en valp- o veteranutställning så det var ingen jätteutställning, med bara ca 250 anmälda hundar. Jag träffade många goda hundvänner där, o fick många reaktioner på hur jag såg ut, "hallå smalis", "men oj, vad har hänt?", "Eh, du ser ut som någon jag känner" mm. Så det är nog så att man ändrat sig lite under året som gått *hihi*.

Jag träffade goa L från SkinnyTorpets blogg. Hon var där o ställde ut sin ursöta lilla keeshondkille Koski som jag bara måste visa er:


Visst är han söt?! En liten nallebjörn är han verkligen. Det gick bra för honom i ringen, Bäst i rasen valp, o sedan Bäst i Gruppen 2:a i 4-6 månaders gruppen med spetsar, grattis :). Vi hade en jättetrevlig dag, L o jag, så kul att träffa sina bloggkompisar emellanåt :).

Kiara uppförde sig till slut o blev även hon Bäst i rasen valp o fick tävla vidare i sin grupp o åldersklass, spetsar 6-9 månader. Där gick det också bra o Kiara placerade sig som 1:a  :). Fina vinster hade de till gruppplacerade hundar, en anmälningsavgift till någon av Hallands Kennelklubbs utställning under 2012. Så det blir utställning i juli för Kiara igen, om inte förr ;). Det kostar ju en del att anmäla så vi blev jätteglada för detta.

Här en bild på henne. Det är alltså en av dem som föddes i februari här hemma, som blivit så stor :). Tack L för hjälpen med fotandet :).



Eftersom hon blev 1:a var vi tvungna att stanna kvar till eftermiddagen för finaler. Tyvärr gick hon inte vidare i den, men eftersom det här är ren träning för henne o hon uppförde sig bra inne i ringen så är jag jättenöjd med hennes resultat :).

Vad jag dock är mindre nöjd med är maten. Jag hade med mig mat men det blev ingen ordning på nånting känns det som. Så idag får det tas nya tag, verkligen.

Efter utställningen styrdes kosan upp till Stenungsund för att lämna hem Kiara. Där möttes jag av en familj som var jätteglada att se sin hund igen, verkligen :). Husse var dock lite indospinebel pga att han hade så ont i rygg/nacke så han inte kunde röra sig. Tyckte verkligen synd om honom o eftersom jag hade min Galvanic spa med mig o demoväskan så körde jag en smärtbehandling på honom för att ev hjälpa honom lite iaf. Han blev naturligtvis inte helt bra, men betydligt rörligare o hade mindre ont iaf, så skönt. Körde matte också då hon hade en punkt vid sidan av ryggen som gjorde skitont, o det släppte, så hon blev jättenöjd. Kul när man kan hjälpa folk lite iaf :).

Det blev en lång dag o jag kom hem sent till en mycket förkyld kille, som vackert får stanna hemma idag. Han har fortfarande inte vaknat, för han har hostat som en tok hela natten. Så han får sova, det brukar vara en bra medicin. Vad dagen bjuder idag, det får vi se. Blir väl till att spela spel, läsa, kanske lite städning, ja, jag får se helt enkelt.

Ha en härlig måndag :)

1 kommentar:

  1. Tack själv för trevligt sällskap !! Och grattis till dina fina Kiara <3

    SvaraRadera