onsdag 2 november 2011

Tror fan är lös!

Nu har jag haft sonen hemma denna o förra veckan eftersom han hostar nåt så fruktansvärt. Igår åkte vi till Vårdcentralen så de fick kolla upp honom, kändes som det var dags nu. Lät bra men han har hostat fram en inflammation i luftrören så han fick cortisoninhalator att använda i tre veckor så det får läka. Jaha ja, hoppas att det hjälper nu då.

Tillbaka till överskriften, skärpning Imsa. Med tanke på att jag haft sonen hemma såpass länge är jag ganska trött på att aldrig få vara själv liksom. O vad händer då? Jo, mannen kommer hem igår o säger att han mår inte bra! Frossa, ont i kroppen o mår allmänt skit. Jamen tjena, innebär alltså att han OCKSÅ är hemma idag *suck*. Välkommen till sjukstugan! O jag som skall åka till Stockholm imorgon med L för ettårskontroll. Jag blir snart tokig på att inget kan gå spikrakt liksom. Men han får bara lösa det, för det får alltid jag göra ju. Han är ju inte döende liksom ;). O på fredag skall jag jobba ju, så det är samma då. För jag tänker INTE låta bli att jobba. Jag har bestämt att sonen skall gå till fritids imorgon o fredag så mannen borde ju i rimlighetens namn klara av att hämta honom liksom. Så så får det bli.

O utmaningen går ju sisådär då kan jag säga. Inget tränande här inte med sonen hemma o grått o eländigt ute, o inte lyckats komma iväg på kvällen heller o det är hopplöst mycket folk på gymmet då dessutom. Fan också! Viktmässigt har jag gått ner de 2 hektona jag gick upp förra veckan, så jag står på +-0, skitbra! Blir så trött på allt just nu, hoppas att det blir bättre nästa vecka. O hur kommer det funka med maten när jag börjar läsa på måndag? Gäller att planera liksom, känns det som. Får nog ta o läsa några kapitel ur någon av mina böcker om affirmationer o positivt tänkande just nu känns det som. För just nu är det lite tungt kan jag säga. Skall bli jäkligt skönt att tillbringa en hel dag med goa L o tjôta en massa tokigheter, hoppas få till en träff med goa Malla i Stockholm, typ luncha el fika ihop o slippa (missförstå mig rätt nu) vara mamma, fru, hushållerska, om så bara för en dag :). Japp, vi kör bil upp så imorgon kl 7.15 lämnas sonen på fritids o vi drar vidare till 08-land. Vi har tid kl 15 o 15.30 o sen vänder vi på vrålåket o kör hem igen :). Mycket bilåkande blir det, men med tanke på min erfarenhet av SJ känns det inte optimalt att åka tåg *hihi*.

Funderar lite på vad de kommer säga på Sophiahemmet. Kommer de vara missnöjda med viktminskningen? Kommer operationen hjälpa till med de sista kilona? Hmmm, det var något jag skulle fråga om när jag är där. Men vad var det? Var det inte M som jag "pratade" med om något, o jag skulle kolla det när jag skulle dit? Jamen, jättebra att jag kommer ihåg vad det var då! Hjärnan, vakna, vakna!

Ha nu en bra dag därute, o jag skall vända mitt tänkande lite ;).

3 kommentarer:

  1. Det låter onekligen som du behöver komma iväg lite, om än "bara" för att åka bil. Det är ju tur man kan prata samtidigt som man kör. :))

    Jo, det var ju hur de kan veta att man "är klar" med viktnedgången. Som i mitt fall hur han kunde veta att 1-2 kg till är vad jag kommer att gå ned, sen har "operationen gjort sitt".
    ..och VARFÖR tar viktnedgången slut?

    SvaraRadera
  2. Hihihi, japp, tur att man är kvinna :).
    Ja, just det, det var det ju! Skall skriva upp det med en gång! Snabb du var att svara :).

    SvaraRadera
  3. *hehe* Får ju mail när någon skriver nya kommentarer i min blogg (så jäääkla bra!!) och sen har jag alltid Google REader uppe när jag jobbar och kollar in emellanåt. Så jag såg att du hade skrivit nytt.
    Snabbe Ville! ;)

    Hoppas allt gick bra igår, så nyfiken!!

    SvaraRadera