onsdag 19 oktober 2011

Klar! Färdig! Tjohoo :)!

Japp, ni läste rätt :). Nu är jag klar med röjet. Vi räknade ut att det var drygt 350 kvadratmeter antikaffär, lager, förråd o bostad som nu är utröjt. Igår fick jag hyra ett stort flyttsläp eftersom det fullkomligt öste ner o bussen var inte urlastad, o jag kände att göra det igår också i det vädret, nope. Så jag slajdade in på Shell här nere, tankade o hyrde deras största släp. Killen som äger stället fixade men undrade lite försiktigt om jag visste vad jag gjorde, o om jag kunde köra med släpvagn *hahaha*. Snackar vi om fördomar nu eller?! Slängde fram körkortet o sen vart han tyst, sa bara, hmmm, ok då då, eftersom det på det stod körkortsklas A B BE C. Så japp, jag kan köra med släp. Inte för att det eg säger att jag KAN köra bara för att jag har körkort, men jag har kört en hel del släp, även om det var ett litet tag sen. Har dessutom utbildat på bil med släp lite grann, så jag känner mig ganska trygg i körandet.

Sagt o gjort, hängde på släpet o skulle sätta i kontakten till ljuset. Vad händer? Jo, var fan sitter kontakten på den bilen? Hur jag än letade kunde jag inte hitta den. Jamen tjena, skulle jag behöva gå in o be om hjälp nu då! Ösregn inbjöd inte riktigt till att krypa omkring på marken för att hitta den heller. Så jaja, in o bad honom om hjälp, o det tog ett tag innan han fick fixat det. Det är avtagbar dragkrok på bilen o då gömmer de kontakten. Intelligent! Nej, inte riktigt kanske. Måste vara en manlig ingenjör som gjort det här ;).

Min man ringde under dagen för att höra hur det gick o jag berättade att jag hyrt släpet o han bara skrattade o sa att jag var fasen i mig inte riktigt klok. Men samtidigt imponerad att jag gjort det. Pappa o jag jobbade, el mest jag, o sprang ut o in i regnet o mina nya gummistövlar läckte som ett jävla såll. Fy fasen vad det är äckligt med blöta stövlar!

Jag stod parkerad med ekipaget i en lastzon o en del i handikappsplats. Min pappa har handikappstillstånd så det är helt ok, o jag hade verkligen ingen lust att springa tre kvarter för att få in sakerna i bilen. O ibland upphör jag aldrig att förvånas över folk o hur de tänker. För en av gångerna när jag var inne i släpvagnen med saker kommer det en liten bil med ett äldre par i. De hade fått plats i p-platsen utan problem, men nej då. Tanten kliver ur o kläcker följande: Kan du ta o ta upp den där luckan så vi kan parkera här! Kan säga att jag blev ganska förbannad, men lugnt sa jag: O hur tänkte du att jag skall få in något i släpvagnen då? Eller tror du att jag har den för att köra omkring med bara??? Hon: Ja, men vi måste parkera här. Vi skall till apoteket. Jag: Prova handikappsplatsen som ligger längre fram, precis utanför apoteket så slipper du gå överhuvudtaget! Sen gick jag. Jävla kärringar! Min pappa bara skakade på huvudet åt henne.

Lagade middag hos honom när vi hämtat sonen o lastat ur det han skulle ha. Fiskgryta med skaldjur o pressad potatis blev det. Så gott :). Sen åkte mannen, sonen o jag o tömde ur resten ur släpan o lämnade tillbaka den innan det blev hemkörning. Vi var inte hemma förrän halv elva, men det var så skönt att slippa ha det hängande över sig idag för den skulle lämnas tillbaka innan 11 på fm. Så som sagt, nu är det klart :). Jag känner mig mycket nöjd, o kan inte låta bli att tänka att om det varit för ett år sedan det här skulle ha gjorts så hade jag aldrig orkat hålla på som jag gjort nu. Med de extra 40 kilona drygt på kroppen alltså. Nu kunde jag bära, o som jag har burit, kartonger, möbler, säckar, verktyg, ja, ni kan inte ens föreställa er. Nu har jag "bara" containern med möbler o det andra förvaringsutrymmet att ordna till o sortera o sälja av. Men det känns som ingenting jämfört med vad det var :). Skall börja med en loppis 3/12, nånstans, har inte riktigt klart för mig var det är men det kommer info om det. Det är iaf i närheten här, o tills dess skall jag ha fixat några av alla lådorna o ha med mig. Kan ju vara lite bra julklappspengar :). För något måste man ju få sålt, hoppas jag.

Idag gör jag så lite som möjligt på mesta möjliga tid. Lite bloggande, läsa ikapp, lite WordFeud o lite fb med lite spel. Det är ungefär den nivån på det hela. Med tanke på vädret, storm o regn så känner jag inte att jag behöver gå ut heller :). Ha en jättebra dag!

4 kommentarer:

  1. Du har verkligen skinn på näsan bruden! *hahaha** Jag önskar jag var lite kvicktänkt som du du verkar vara. :)

    SKÖNT att äntligen fått i ordning på allt. Du är VÄRD att njuta idag. :))

    SvaraRadera
  2. Hahaha, det är inte alltid det är så du ;). Men ibland så ;).
    Ja, det är så himla jätteskönt :).
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis igen till att det är klart!! Men du! Nu måste du ju börja betala för ett gymkort! Du har ju haft det gratis den sista tiden :) Men du har ju fått massa muskler och kondis nu, det måste du ju upprätthålla!! Lata på bara, det är du värd! Sorry att jag bara kan spela WF när jag inte jobbar (fast jag brukar göra några drag samtidigt som jag går på toa...). Kram

    SvaraRadera
  4. Hejsan. Klar du är med i utmaningen,det är jag som vimsar till det..Jag är ledsen och ska genast sätta in ditt namn för du står med på min lista klart..Kramizar till dig

    SvaraRadera