måndag 3 oktober 2011

Pust!

Natten som gick var natten från hell! I ordets rätta bemärkelse. Tror jag sov 3 timmar max sammanlagt, o det var uppdelat på typ en ½-timme o så vaken en timme, ja, ni fattar. Gick bara inte att somna om när jag vaknade, skittröttsamt. Såg på facebook att det var inte bara jag som hade det så i natt, tydligen något med väderomslag el så. Vad det än var så är det hopplöst med såna nätter. Går ju an när man inte skall göra något dagen efter men nu var det ju så att det var inte precis att ligga i soffan o käka chokladpraliner o titta på såpor som gällde idag. För idag kom en kille till affären som skulle kolla upp, o ta med sig, det som var något av större värde i. Han har auktionsverk o säljer där. Med sig hade han 3 killar som skulle hjälpa till, en med att packa o de andra 2 med att slänga. Jag har tagit tillvara på allt som kan gå på loppis etc, o han hjälpte till att sortera ut en hel del. Så jag har packat, packat, burit, packat o burit hela dagen. Lätt trött nu kan jag säga, men tyvärr inte sovtrött utan bara trött i kroppen. De fick iaf gjort mycket, o imorgon kommer 2 av dem tidigt o röjer medan jag packar det jag plockat undan. Dottern kommer ner o hjälper mig packa imorgon, som tur är. För de här killarna är mästare på att slänga ;). I dag har de fyllt en stor container o imorgon får vi en ny att fylla. Då ger de sig på nästa byggnad så då måste jag vara i det huset också, cloning hade varit bra ;). För stoppar jag inte dem så slänger de rubbet. Min bror lyser med sin frånvaro eftersom han jobbar. Jaja, lika bra att han inte är där, känns det som just nu.

Jag fick köra pappa till läkaren på fm eftersom han bl a hade lite jobbigt med andningen. Eftersom han har metastaser i lungorna så blir det väldigt mycket slem i dem o det fastnar så det blir ganska jobbigt för honom då. De behöll honom ett par dagar för att ge honom ny medicin o då ville de ha honom under övervakning. Efter att ha lämnat honom där uppe så var det ner igen till huset för fortsatt packning. I kväll har jag varit iväg med en omgång med kartonger till stället jag skall lagra det hela. En gammal kompis till mig har ett stort stall med flera byggnader o gott om plats så jag har fått hyra en del plats hos honom tills jag fått sorterat o sålt. Känns bra att bara kunna åka o lasta ur lådorna när man har fyllt lastbilen. Blir ca 30 lådor i en bil så det sväljer ju iaf något. Imorgon blir programmet detsamma. Vad skall ni hitta på för kul?
Sov gott! Det skall jag försöka göra :).

2 kommentarer:

  1. Låter som du börjar bli lite mer på banan med allt packande, trots sömnbrist. Kanske blir det bättre med det när allt det här ligger bakom dig och du kan pusta ut..

    Göra idag? Jobba, jobba och så jobba lite mer. Fast bara till kl fyra, sen är det familjen som gäller. ..och kanske blogga lite om Stockholmsresan i helgen. ;)

    SvaraRadera
  2. Vet inte om jag är på banan el radiostyrd ;). Det är bara att bita ihop o göra, så är det just nu. Vill höra om din Stockholmsresa efter helgen :).

    SvaraRadera