lördag 22 oktober 2011

Jaha, en grå lördag....

Fy vad grått o tråkigt det är idag. Det har inte varit ljust på hela dagen :(. Inspirerar ju inte precis till att göra något utomhus, eller inomhus heller för den delen ;). Så jag har ägnat mig åt tvättning o lite städning, samt matlagning. O datorerat ;). Fixade kyckling i thaicurry av något slag med kokosmjölk o lite annat till lunch. Sonen gillade det INTE, naturligtvis. Så efter 2 timmar beställde han pannkakor, så det var bara att ställa sig o göra det. Nu har jag gjort fläskrullader som blir till middag, blir lite sen sådan. Jag fyllde dem med äppleklyftor o brynte dem med schalottenlök, kryddade med lite vitlökskrydda o viltkrydda o sen på med lite buljong o småsjud dem. Reder av såsen sen o har i lite matlagningsgrädde. Äts med kokt potatis, kokta grönsaker o äpplemos. Gillas av hela familjen, o varför äter vi så lite husmanskost numera, när det är så gott?!


Sonen har inte fått åka iväg för handbolls- o fotbollsträning idag för han är så förkyld. Hostar som en tok, o en sån hosta som river riktigt. Vilket innebär att han är nåååååågot rastlös ;). Mycket wii-spelande blir det då, o lite filmtittande, o emellanåt bryter han av med lite trolleri ;). Jaja, så är det ibland bara. 


Mannen är ute o springer, för han skall ju springa Göteborgsvarvet, den token, i maj. O han är uttråkad pga vädret, så jag skickade ut honom, för det regnar ju inte just nu ;).


Igår var jag i Varberg i en Coop Konsum-butik o demade. Det var en liiiiiiiiiiiten butik, kan man säga. Jag demade för ett bolag som jag inte demat för innan o demade bröd, vilket jag inte heller gjort innan. Fråga mig inte hur det gick för jag har ju inget att jämföra med liksom. Liten butik o ny produkt, jaja. Jag sålde en del iaf, o i mitt tycke så var det inte tillräckligt. Men som sagt, jag har ingen aning om hur mycket bröd som brukar säljas vid demo heller. O jag är ju lite bortskämd med lättsålda produkter o stora butiker. Men nu är det gjort iaf. Vi får väl se om det blir några fler demon för dem ;).


Jag har bokat plats på en julmarknad också. Fick ett tips av en kompis om en loppis, o jag har ju en del att sälja av *hihi*. Fick telefonnumret till henne som arrangerar det hela o det visade sig att nån loppis var det inte, utan en julmarknad. Jaha, så nu fick jag ju snabbt tänka om. Men jag har en hel del julsaker, tomtar, glas mm som jag tar med mig, o så lite NuSkin-hudvård. När jag pratade med henne, det var ett ganska långt samtal, jättetrevlig tjej som visade sig vara Alf Robertssons änka, så sa hon att nu var det eg ost o senap som fattades. O då kom jag på den geniala idén att jag har ju faktiskt kontakter på båda sakerna så nu har jag två platser bokade o har pratat med företaget som jag demar ostkaka för, för de gör riktig ost också. Så nu skall jag ha julost med från dem, rödvaxad o ev kalvdans från dem :). Så nu är det senapen kvar :). Julmarknaden är den 3/12 så jag har ett litet tag kvar att fixa ihop vad jag skall ha med mig, som tur är ;). Men det känns jättekul, o samtidigt lite scary, för tänk om ingen handlar av mig! Vad gör jag då? Men nån jäkla tomte skall jag väl få sålt för en 5:a *hihi*.


Imorgon bär det av på hundutställning med Kiara. Vi skall till Laholm på valputställning o det skall bli riktigt kul. På samma utställning skall också L på SkinnyTorpet ställa ut sin lilla söta Koski, keeshond, så vi skall ha en riktigt trevlig dag, hoppas jag :). Vi hoppas naturligtvis att båda våra valpar vinner o sedan får vi mötas i finalen, o våra hundar går båda i spetshundgruppen, så då mår bästa valp vinna av oss ;). L o jag skall åka tillsammans upp till Stockholm o Sophiahemmet den 3/11 o har en liten deal om hur det går imorgon med till den trippen. Återkommer efter imorgon om den :). Så nu planerar jag maten som jag skall ha med mig imorgon o så måste jag åka o köpa köttbullar till Kiara som muta. Skall hämta henne imorgon bitti innan utställningen så det blir upp i ottan imorgon. Man är bra crazy egentligen, men kul är det.


Utmaningen då, hur går det med den? Ja, någon motion har det inte varit hos mig idag, helt klart. Men ätit har jag gjort med regelbundenhet, men det jäkla vattnet har jag tappat bort. Igår gick det bra, men inte maten då när jag var o demade. Så är det inte det ena så är det det andra, helt klart. Får se hur det går imorgon när vi är iväg.


Ha en härlig lördagskväll!

1 kommentar:

  1. Hejsan:)
    Här har det mellan varven också städat..typisk helg göra för jag orkar ju aldrig under veckorna som regel.
    Ja,träna ska han inte göra när han är förskyld och de blir ju rastlösa direkt,man undrar ju var kommer energin från..hallåååååå
    Härligt att få komma till julmarknad,jag brukar åka till GBG..Klart de kommer handla va dig:)
    heja mannen som ska springa göteborgs varvet,gör min varje år med..Dit har ju inte jag kommit än..så galen är jag inte ÄN::haha
    Hejar på dej denna vecka och träningen kommer igång
    Hitta något du vill göra,sätt av 2 timmar..boka in det i almanackan,,annars blir det inte av..ett tips från en till stressad mamma:)
    Kramizar

    SvaraRadera