fredag 7 oktober 2011

Tog en dag ledigt.

Den här veckan har ju varit the week from hell, som ni kanske förstått. Men faktum är att jag känner mig ganska nöjd med den. Ni kan inte ana hur mycket som fanns på det här stället. Det ni tror, föreställ er det gånger minst 5 *pust*. Vi har slängt så mycket så det är inte sant. 4 man + jag har ju jobbat hårt med det o igår kom vi till stadiet att de inte behövdes idag. Alla packade kartonger är grovt genomgångna, antingen slängts el magasinerade för närmare genomgång o sortering senare. Det mesta av gamla möbler likaså, o de som är kvar skall jag kolla imorgon o köra iväg på söndag till magasinet för fixande av dem under vintern :). Ja, jag skaffar mig mer jobb men jag kan inte slänga kökssoffor, fräcka bord, stolar, fina byråer, skänkar etc, bara för därför. O det som behövs på dem är lite färg o sen försäljning :). Så det blir mitt vinterprojekt, för jag hade ju inga andra sysselsättningsproblem *hihi*. Men jag har magasinet till april o kan hyra igen för det jag inte hunnit med el sålt. Så det känns ok.

Så killarna hade alltså inte något mer att göra där för tillfället. O dyringarna känner jag mig helt färdig med. Tänker använda rumänerna nästa vecka några dagar för att bära tunga saker, sen är det klart. Fattar ni, färdig! Med jordens största projekt, känns det som. Så idag kände jag bara att jag tänker inte vara där o göra något. Fel el rätt, men jag behöver en dag ledigt o bara få vara. Så det är vad jag gör, bara är. Handlat till oss o pappa, skall åka till honom i em med det. Sen en fredagsmyskväll i soffan. Känns helt ok just nu.

Igår efter vi slutat gick jag i strejk. Bara vägrade gå hem o laga mat till familjen. Så en sväng till pappa för att kolla vad han behövde ha handlat o en snabb städning o sen åkte vi o käkade på restaurang. Så jäkla skönt :). Vi gick på en pastarestaurang i Kba o de hade så jäkla bra mat alltså, till jättebra priser, så dit går vi igen. Heller hämtar hem, för man kunde få takeaway på allt. Sonen käkade en pizza o den var jättegod, han åt upp hela o det var ingen barnpizza. Det är gott betyg. Mannen åt tagliatelle med kyckling, soltorkade tomater, vin- o gräddsås o pesto. Också jättegott även om jag inte valt det, med tanke på grädden för den mår inte jag jättebra på en hel portion ;). Jag åt penne frutti di mare, alltså skaldjur i tomatsås med lite pesto, o det var skitgott. Eg skulle det vara spagetti men jag fixar inte det o det var inga som helst problem att byta pastasort när jag talade om varför jag inte kunde äta det :). + där alltså. Ytterligare + var att när han såg hur mycket jag lämnat, för ja det var en stoooooor portion, så kom han, utan att fråga, med en folieform för att jag skulle få ta med mig resten hem :). Fattar ni vilket kanonställe. Det är liksom det att de värnade om sina gäster o var verkligen måna om att allt skulle vara till belåtenhet. Sånt gillar jag. Att då maten var jättebra också, ja det var ju kanon :). Så det var en nöjd o mätt Imsavimsa som lämnade restaurangen, o detsamma med familjen :).

Jag har ju dessutom fått sökt in till utbildningen den här veckan :). Sen får jag se om jag kommer in, men jag har iaf gjort det. O igår ringde min goa bonde som jag demat ostkaka för länge tidigare o frågade om jag kunde tänka mig att jobba lite för dem :). Berättade att jag sökt in till skolan, men innan kan jag ju. Känner verkligen för deras produkter o tycker det är jätteroligt att jobba för dem. Så jag skall dema fred den 4/11 i Falkenberg för dem. Kommer kanske vara lite tufft att komma upp den dagen, för på torsdagen skall jag o SkinnyTorpet åka upp till Stockholm på återbesök på Sophiahemmet. Vi åker upp över dagen bara, så det blir ju några mil att åka ;). Men vad sjutton, med trevligt sällskap så är det ju ingenting :). Vi har tid på em, så det funkar bra. Jaja, säg att jag är galen, men det tror jag ni upptäckt redan ;).

Nu skall jag äta lite lunch, resterna från gårdagen :). Ha en underbar helg!

1 kommentar:

  1. Göm inte att försöka få lite tid till dig själv,det behöver du om du sa orka i längden
    Sänder tankar och kramar

    SvaraRadera