söndag 2 oktober 2011

Rosa!

Ja, inte kossan då alltså. Det är ju oktober o rosa månad. Vad gör ni för att stödja Rosa Bandet? Jag har köpt mig en sån här:  Tycker att årets band är jättefina. Jag var på Ica Maxi o där hittade jag också en fin rosa diskborste med jätteskönt skaft o disktrasor, så de fick följa med hem. Nu är jag ju en person som gillar rosa så då blir det extra lätt att köpa o stödja kampanjen. O nu finns det ju mycket att köpa som inte kostar så mycket men gör mycket i sammanhanget. O mycket är ju sånt som vi använder i vårat vardagsliv, som disktrasor, toapapper, tvål mm mm. Gå in på länken Rosa Bandet o se vad som finns. Misstänker att vi möts av ännu fler saker ute i handeln än just de här. Jag stödjer Cancerfonden av anledningen att jag tycker det är en fruktansvärd sjukdom som skördar så många liv, o min önskan är att det kommer finnas botemedel för all sorts cancer. Min mamma dog i Leukemi 2005 o nu har ju då min pappa drabbats av cancer också o det är fruktansvärt att stå jämte o se på deras kamp mot sjukdomen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar