måndag 24 oktober 2011

Ojojoj, hur skall detta gå?!

Fick just ett mail, inte så konstigt. Men i det stod det att jag kommit in på kockutbildningen! Wihi, hjälp! Oj, vad kul, men hur skall det gå?! Många tankar som snurrar i huvudet kan jag säga. Kommer jag klara av att läsa, kommer min gamla hjärna kunna ta in det den behöver? Jag tänker mest på de teoretiska ämnena då, eftersom jag har lite svårt att komma ihåg vad det är jag läst för typ 2 sekunder sen *hihi*. Detta efter mina 2 ihopklappningar för 10 år sen senast. O kommer jag klara det rent mentalt, med tanke på att jag ställer så höga krav på mig. Vet ju hur jag funkar, måste hela tiden klara allt till 100%, o eftersom jag är mycket tävlingsinriktad så att inte ha full pott på allt, då är det helt kass. Så funkar jag, tyvärr, o det har bara blivit värre o värre med åren, inte tvärtom. Det är eg detta som skrämmer mig mest i nuläget.

När jag såg schemat kommer det att bli, tidsmässigt alltså, rena semestern egentligen. Börja 9 o sluta 11.15 t ex, el börja 13 o sluta 15. Sen kommer det vara vissa dagar som man förmodligen kommer att dö av, börja 9 o sluta 18 t ex. Men då är det mest praktiskt så det kommer nog funka. Men hur kommer det funka med maten? Det är alltid det som bekymrar mig när jag skall iväg o jobba t ex. Har man möjlighet att smyga in ett mellanmål så är det ju bra, men man vet ju aldrig hur det ser ut tyvärr. Jaja, det ger sig.

När börjar det då? Ja, det är ju intressant, för jag är kallad på information den 7 oktober! Hallå eller! Var hjärnan på semester när hon skrev det här tro?! För det stod när jag sökte att det skulle vara kursstart 10/11, o det är inget som stämmer nånstans nu ju. Får ringa o kolla imorgon. Japp, nu vet ni vad jag skall göra i ett år framåt *huuuu*, *yes*. Ja, ni fattar hur jag känner mig just nu eller ;)?

4 kommentarer:

  1. MEN GRATTIS....shit vad kul, jag kommer ihåg den känslan av att komma in"!!! Oron för att klara av teorin...men ta lite roosentot eller berocca...och booooosta upp kontoret, men vilja kommer man långt....KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack Annika :). Jag käkar ju mina Vitality så jag fortsätter med dem, o toppar med något när det är hårdläsning :). Det är bara prestationsångesten som sätter in ;).
    Kram!

    SvaraRadera