onsdag 30 mars 2011

Sorgsen

Livet är orättvist, så är det bara. En ung människa har ryckts bort, alldeles för tidigt i livet, från sin familj. Linda, en ung mamma med inflammatorisk bröstcancer, vars blogg jag följt ett tag somnade in igår eftermiddag vid 15.30. Hade en otäck känsla när jag läst bloggen de sista dagarna o tyvärr besannades farhågorna snabbare än väntat. Det är så tragiskt, hon var ung, hade 3 små barn som nu får växa upp utan sin mamma. Jag blir så ledsen, vem är det som styr egentligen? Sånt här skall inte få hända, så är det bara. Cancer är en sån förbannat elak sjukdom. Min mamma gick bort i leukemi för 5½ år sedan, o det gick också alldeles för fort.

Vila i frid, Linda!

Ta vara på varandra!

5 kommentarer:

  1. :( är verkligen jätte lessen.Livet är så jävla orättvist. KRAMAR M

    SvaraRadera
  2. Jag har sett både mamma och pappa tyna bort i cancer. Det är en hemsk sjukdom.
    För alla inblandade, den sjuke och de anhöriga.

    Det gäller att ta vara på alla dar man får.

    SvaraRadera
  3. Livet är fruktansvärt orättvist, jag halkade in på hennes blogg idag, då det redan var slut. Beklagar värkligen det som hänt och hoppas på att barnen ändå har ett ljust minne av sin mor. Båda mina föräldrar samt mors syskon dog i cancer. Detta är en fruktansvärd sjukdom, en del lyckas få hjälp i tid andra inte.
    Hon sover nu lugnt och stilla o slipper lida med den värk hon hade.

    Livet rullar vidare så småningom
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Jag såg min svåger tyna bort i cancer. Hemskt, jobbigt och så jävla orättvist. Han blev 55 år och lämnade syrran och två döttrar 13 & 17. Blir så lessen....

    Kramen i

    SvaraRadera