torsdag 3 mars 2011

Att ha lite grann att göra....

Ja, det är jag eg ganska van vid. I perioder så är det ju väldigt lugnt o sedan är det full rulle ett tag igen. Ibland undrar jag varför det inte kan vara jämn ström jämnt istället. Hmmmm, undrar om det har något med en själv att göra??? Kan det vara något i planeringen som brister kanske ;)? Hos mig?! Aldrig! Eller? Jaja, ok då då, det är nog så. Det är väl inte för inte jag kallats för Imsavimsa, vimsa o vimsmaja allt emellanåt ;).

Idag började det med att jag försov mig. O då menar jag Försov mig med stort F. O tänkte att jaja, då får sonen åka med mig på mina upptåg under dagen, eftersom det var typ 10 min kvar tills skolan började. O han går ju bara i förskoleklass så han har inte skolplikt än. Jaja, alla som förfasar sig nu, man skall inte göra så, men herregud jaga ihjäl sig för det är inte det bästa heller. O innan vi kan åka så skall det släppas ut hundar, matas hundar, fixas så sonen klär på sig o äta frukost både han o jag, o sen iväg. Ja ni fattar ju att det fixar man inte på 10 min. Lägg då till att det tar ca 8 min till skolan. Dock kom han ner strax efter, 5 min närmare bestämt, o jag säger som det är till honom att han får vara hemma o följa med mig istället. Kan tillägga igår så ville han inte gå o sa att han får ju aldrig vara hemma. Så jag tänkte att det är ju lugnt. Nehej då, naturligtvis inte. För då fick han ett bryt att han bara MÅSTE gå till skolan idag. Varför? Det bara var så. Jaha, så då fick det bli stress o iväg. Han fick äta frukost i bilen *suck*. Landade i skolan 8.43, o blev mött av en förvånad fröken, eftersom jag ringt o sagt att han inte kommer. Men han var nöjd iaf.

Sen hem, äta min frukost, släppa ut hundarna ordentligt, fixa inköpslista o sen iväg. In till pappa, byta bil med honom eftersom jag inte fått min ännu o den stora bilen är brötig att köra. Sen in till Gbg till scrapaffären o inhandla lite saker där eftersom vi skall ha dop för minsta barnbarnet på lördag. O sen vidare hem till goa Scrapmoster för att hämta en sak jag beställt av henne. Hon bjöd på lunch dessutom så vi hann prata en bra stund :). O fick titta på hennes fantastiska samling med scrapprylar o hennes jättefina bröllopsalbum hon gjort. Jättekul! Hon är så himla duktig alltså.

Sen var det iväg igen, till Partihallarna närmare bestämt, där det skulle inhandlas lite större folieformar till lördagens pajer o lite annat. O så tillbaka till Kba för att hämta sonen o byta bil igen. Hem till hundar o släppa ut dem o då ringer mannen o undrar var jag är. O får glatt besked att vi får hämta bilen idag :). Så tillbaka in till Kba igen o hämta bilen, YES. Tog ett tag eftersom säljaren är en trevlig o pratglad person som jag dessutom känner resten av hans familj sen länge tillbaka. Så det blir mycket prat o goa skratt. Fick dessutom snackat till mig en bagagematta till bilen :). Sen äntligen hem för att fixa middag. O sen baka en chocolate mud cake till lördagens tårta. Den kom ur ugnen exakt vid midnatt. Ja, som sagt så har dagen gått i ett. O jag är fortfarande inte trött eg. Tack snälla för Vitality-tabletterna :))). För huvudet är fortfarande med o jag vet att när jag lägger mig så säger det bom så sover jag gott :). Så missa inte att tävla om en burk här i söndagens inlägg. För utan dem hade jag gått i däck för länge sen.

By the way.... tror ni de ringt från GP än? Nej, naturligtvis inte. Däremot har jag fått ytterligare ett brev från dem där de vill att jag skall skicka in mitt godkännande för autogiro. Skulle inte tro det. O mer laddar jag för samtalet som ju skall komma från säljavdelningen. När det nu kommer. Så jäkla dåligt av dem!

Nu så är det nog natten, för morgondagen kommer innehålla samma tempo, med lite handling efter sonen är lämnad. Sedan laga pajer o sen hämta sonen igen o dra vidare till årsmöte på kvällen i Falkenberg. O köra nya bilen för första gången, för mannen skulle absolut göra det när den hämtades. Skall bli kul. Älskar ju att köra bil :). Så god natt där ute.

3 kommentarer:

  1. Oj vilken tempo dag! :)) Blir helt impad av dig vännen.. ja skulle varit knall död fall efter första delen av dagen bara.. :)
    Så äntligen den nya bilen, GRATTIS! Va gött. Nu inväntar jag en bild på den. :)

    Trevlig lunch du fick! :)

    Är inte förvånad att du "tjatade" till dig en bagagematta... hahahah du e för go!

    Nu ska mitt inlägg ha lagts ut, ang tävlinge. Blogg.se är en världelös portal kan ja tala om. Den lever helt sitt egna lilla liv. BLÄÄ för det men men....

    Tack för sms ang mitt blogginlägg, trodde ju liksom det skulle funka automatiskt.

    Önskar dig en fin och lugnare dag idag!

    SUPER KRAM M

    SvaraRadera
  2. Hjälp, vilket tempo!! Hoppas du får det lugnare idag. Kramar

    SvaraRadera
  3. Men, jag har ju helt missat din tävling, men nu är det länkat till dig med bild och det är lagt en komentar!!
    Kramiz

    SvaraRadera