lördag 19 mars 2011

Lördag morgon o jag kan inte sova :(

När man äntligen får ledigt en dag så vaknar man kl 5.50, fullkomligt klarvaken! Neeeej, jag ville ju sova den här morgonen ju. Men icke sa Nicke, tvärkört. Så det var bara att gå upp o göra nåt kreativt, sätta sig vid datorn ;), o gå igenom mail, svara på några, läsa lite bloggar mm. Ja, jag läser era bloggar men har inte hunnit kommentera hos er hela tiden, sorry. Men jag håller koll på er ;), tro inget annat.

Varför jag inte har tid är ju för att jag jobbat hela veckan. Först på förskolan i tre dagar, vilket var jättetrevligt o kul. Ett jobb jag verkligen skulle kunna tänka mig att ha fast. Mysigt med ungarna som uppskattade maten, jättetrevlig personal o få göra det man tycker om. Kan väl inte bli bättre el?! Så nästa sånt jobb som kommer ut skall jag helt klart söka.

Sen har det varit lite möten i början av veckan. O torsd-fred demo av pizzan. Så det har gått i ett. På torsdagen var jag i Torslanda, o ibland undrar jag lite hur en del personer tänker. Var på Maxi därute, en mycket stor butik med ett stooooort lager. O frysansvarig som höll i mitt demo hade väl lite övrigt att önska, om man säger så. En ganska ung kille, i förhållande till mig alltså, som när jag kom på fm försökte verka busy. Jag frågade var jag skulle byta om, svaret var: det kan du göra därute nånstans. Eh, var nånstans? Suck, jag får väl visa då. In på ett kontor, hänga jackan o på med jobbkläder. Sen tack o hej. Kom förbi en snabb o sa: nu går jag på möte en timme typ. Ok, jag vill inte ha honom hos mig, det handlade liksom inte om det, men lite info om det är ett extrapris el inte kan vara bra kanske. När kl blev ca halv ett behövde frysen fyllas på o eftersom jag inte fått någon info om vem som skulle sköta detta så ber jag en av personalen som sprang förbi att kolla med the busy man. Han kom o sa att det hade han minsann inte tid med utan det får du göra själv. Visst, helt ok, men tala om det när man kommer o visa gärna var frysrum finns o ställ rc så man kommer åt dem då. Jag springer, inga problem, men då vill jag veta om det. Att det tar tid från demot är ju inget att göra något åt. Så jag frågade honom var frysen var: Ute på lagret, nähä, surprise. Trodde det var i grönsaksavdelningen. Suck säger jag bara. Jaja, det löste sig till slut.

Fredagens demo började med typ katastrof. Fått ett demobord som var så ofräscht så jag höll på att spy. Började med att sanera det. Förra gången jag var i Coop i Sisjön hade jag min egna ugn med mig o det funkade bra, men denna gången sa de att det inte gick för det går proppar när de sätter i mer. Eh, ok, hur var det möjligt förra gången då? Ja, testa då. O då gick strömmen på en del där jag stod. Så ok, vad göra då? Känns lite jobbigt att servera fryst pizza till kunderna. Inte riktigt samma smakupplevelse liksom. Du får ta demokökets ugn där borta o springa emellan. Ok, går bort dit, inga plåtar el galler. Letar reda på dem o får fram det äckligaste i plåtväg jag sett nästan nån gång. Då blev jag nästan gråtfärdig typ. Ringde min chef o sa att det här funkar inte. Kommer de på inspektion så är det helkört liksom. Tog kort på plåtarna o skickade till henne, o hon sa att jag skulle försöka göra rent dem. Ok, men det var ganska omöjligt eftersom det var inbränt. Så efter ytterligare en halv timmes sanering var det på med bakplåtspapper, annars hade jag aldrig lagt nån mat på dem. O då har ugnen fortfarande inte gått upp i temperatur. Efter en halvtimme! Fick nästan ett gråtanfall kan jag säga. Fick tag i butikschefen o förklarade läget o han kallar in personal för att se hur ugnen funkar. Ytterligare en kvart gick o sen funkade det sådär. 50 grader extra på den o ibland grill o byta plats på plåtarna så blev det ok. Sen fick den helt plötsligt bryt o brände dem istället. Ja, ni fattar el?! Alltså, springa emellan, hålla koll på ugnen o pizzorna, samtidigt som man skulle försöka ge info om det man demar. Kändes väl sådär bra, men jag blev till slut så jävla förbannad på hela situationen så jag bestämde mig för att nu jäklar skall jag sälja skiten ur frysansvarig. Han gick hem strax efter 15 o det blev en praktikant som skulle hjälpa till att fylla på o jag kan säga att det behövdes ofta. Så när han kom o frågade om jag behövde mer så sa jag: Japp, det är tomt borta i boxen o snart i min box. Fick honom att springa ut i frysrummet, springa in med hela frysvagnen, lossa av o springa fram till mig med 4 kollin i taget *hihi*. Kunderna skrattade gott, för min kommentar var, jättebra, jag behöver mer. Han löpte som en gasell med pizzorna, tänk er synen. Som en tant sa: Härligt att se att du pekar med hela handen *hihi*. Så när klockan var typ 16.45 så var frysarna tomma, inget mer fanns att hämta nånstans. Då kom butikschefen o frågade om det gick bra. Tja, vad säger man? Ja, men nu vet jag inte riktigt hur jag skall göra för lagret är slut! För lite var beställt, igen. Vill du jag byter sort till deras andra pizza? Han tittade på mig o sa: Nej, då får vi göra nya skyltar, leta fram sorterna o det finns nog inte så många eftersom de inte är räknade att dema. Så gå du hem när du är klar! Ringde min chef o hon frågade vad som hände. Om jag blev så jäkla arg så jag sålde bara för för det. O ja, typ så var det. Så det blev en tidigare hemgång än beräknat :). Innan jag gick hem kom goa Lena o hälsade på mig. Ingen provsmak för henne, då det var slut, men en trevlig stunds prat fick vi iaf :). Tack för det.

Kan säga att jag var något trött på kvällen. Somnade mitt i röstningen på Let's dance ihop med sonen i soffan ;). Kanske därför jag vaknade ihop med tuppen. Idag skall det röjas här hemma, pappa kommer på middag, imorgon kommer dottern med familj så det får pussas på gullungarna lite o så. Det var helgens plan. Ha en riktigt skön helg alla.

2 kommentarer:

  1. Du är kanske så uppe i varv att du inte kan sova. Sömnen kommer nog, mest troligt då du helst inte vill ha den ;)

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Kan vara så, men så här har det eg varit sedan jag opades, o blev lite mer ändå sedan jag började med Vitalitytabletterna. Piggelin helt enkelt. Men man får gjort en del ;).
    Detsamma till dig :)

    SvaraRadera