måndag 21 mars 2011

Helgen slut för den här gången.

O den kan väl sägas ha varit grå. Iaf om man skall se till hur vädret varit. För det har varit helgrått hela tiden. Ingen sol o värme här minsann. Bara en jämngrå ton över det hela *suck*. Men men, fick gjort en hel del inomhus istället. På lördagen röjdes o städades det. Eftersom jag jobbat hela veckan behövdes det. Pappa kom på middag o vi käkade fylld lammbringa, kalvytterfilé och rostade grönsaker o potatis med lite bearnaissesås till det. Det var riktigt gott :). Fick en födelsedagspresent av honom trots att jag sagt att jag inte skulle fira i år. Men han hade hittat Mannerströms Viltkokbok på rean o tyckte den passade mig :). Så himla fina recept i den kan jag säga, o vilka bilder :)! Helt underbara. Så nu får jag väl se till att ta jägarexamen ;).

På söndagen fortsatte röjandet o då i vårat blivande badrum på andra våningen. Det har blivit förråd där och inte det mest strukturerade om man säger så. Det var rena bombnedslaget så nu åkte allt ut o det sorterades o slängdes så det stod härliga till. Dottern med familj kom vid ettiden o hämtade sonen för att åka till Kba-skogen i några timmar så då gick det bra att få slängt en del från sonens rum också. För målet med allt röjandet där uppe var att få tömt hans rum så jag kan måla där nu i veckan. O vi lyckades :)! Mannen bara undrade vad som hände typ *hihi*. När sonen o dottern m familj kom så var det ganska bra med space i hans rum *hihi*. Även om inte allt var borta ännu. Sen middag o mys med dem. Hm, middag o middag förresten. Både dottern o svärsonen har börjat gå på soppa så de bjöds på Allevos Thai chicken som jag hade kvar. Resten av familjen åt plommonspäckad fläskkarré med kokt potatis, kokta morötter, sås o äppelmos. Riktig husmanskost o så gott. Fick födelsedagspresent av dem också, konstigt att folk inte lyssnar på en. Fick en ny fin stekpanna, jättefina grytvantar o en jättefin "snöbubbla", ni vet en sån där med vatten i som man skakar. Den här hade hjärtan istället för snö o så kunde man sätta kort i den, två stycken, o hon hade satt i varsitt kort på barnbarnen i den :). Så fin!

Hon fick med sig en massa barnkläder hem från sonen, och en hel del leksaker, även om sonen inte ville släppa så mycket som jag tänkt mig *hihi*. Men får väl ta det lite pö om pö. Så skönt när det blir plats!

Idag blir det spackling av lite skarvar, slipande o sen skall jag måla :). Skall ev ta en sväng till Ikea o se om jag hittar någon bra, billig garderob för de som är i hans rum är verkligen dåliga. O han skall bara ha en o den är tänkt att målas o fixas lite med också. Sonen skall vara hemma idag för han har hostat i natt en del, så ok då då.

Ha en fin måndag :)

1 kommentar:

  1. Visst är det underbart när man väl sätter igång. Då får jag också gjort en hel del. Härligt.

    Vilka fina presenter du fick. Den där snöbubblan verkar ju jättefin - får man se en bild mån tro??

    Kramen i

    SvaraRadera