söndag 6 mars 2011

Söndag o en riktigt lugn dag.....

Ja, det hoppas jag iaf. För nu har det varit full rulle den här veckan, känns det som. Vi hade dop för minsta barnbarnet igår o det skulle ju förberedas en del till det. Handlas o fixa lite kan man ju säga. Det var på min lott att fixa tårtan o paj så vi fick något att äta. Dotterns svägerska skulle fixa bakandet av kaffebrödet. O mitt i allt det så det har varit lite körigt, om man säger så. Gjorde tacopajer o tacopajer o de blev uppskattade, som tur var :).

I fredags jobbade jag på Ica Kvantum i Hovås o hade praktikant igen. En ung kille, gick ut gymnasiet i våras, o han hade rört till tiderna en del. Han skulle kommit kl 15.00 o varit med till stängning av demot för han skulle ha med sig pizzakittet hem eftersom han skulle jobba med det på lördagen. Istället kom han kl 11.00, o då undrade jag ju hur han skulle kunna ta med sig sakerna hem eller om jag också fick gå kl 16, som han sa att han skulle göra. O så sa han att han skulle jobba 15-19 på lördagen o dema. Blev liiiiite fundersam då o ringde o kollade, o jag kan säga att "chefen" gick nästan i taket. Hon hade skickat ut tiderna både på mail o i pappersform, skrivit papperslappar på dem hon skickat i pappersform ordentligt så det inte skulle bli några missförstånd. För han skulle jobba 11-16, som vanligt, o hade vänt på dagarna. Hm, undrar hur det här skall gå?! Jaja, inte mina problem. Han var ganska duktig på sälj iaf, om än lite tystlåten, men han lär sig väl. Jag hade lugnt o skönt stundtals iaf. Men jag kan säga att det var tur att han inte kom på em för när kl 17.20, skulle jobba till 19.00, så var allt slutsålt. Det är ju alltid kul när det går bra :), o när butiken är positiv till att fixa bra pris, ja då kan det bara gå som en dans :). Jag hoppade över min ena rast eftersom det var mycket folk i butiken då o kunde därmed sluta en halvtimme tidigare, o eftersom jag inte hade något mer att dema o sälja så var det skönt att jag gjort så. Vi får ju inte gå tidigare eg om det blir så, undrar bara vad de tycker man skall göra i de lägena. För på fredag em kan man inte få tag på cheferna o kolla läget.

Torsdagen gick åt till att göra fyllning till tårtan/kakan, baka pajerna, stryka dopklänningen, o avsluta dagen med att gå på årsmöte i kennelklubben. Jag är sammankallande i valberedningen så det så illa tvunget. På dagen fick jag meddelande om att den tilltänkta årsmötesordföranden inte kunde komma så det blev lite lätt stress kan jag säga att försöka hitta en ny. Valet föll på min pappa till slut, vilket han är mycket van vid så det löste sig. Ett årsmöte som nästan var pinsamt ur den aspekten att det var klart på 43 min. O då gjorde han ändå ett försök att dra ut på det. Jaja, det gjorde iaf att jag var hemma igen kl 21.30, o det då mötet var i Falkenberg så det tog lite tid att köra hem.

Ikväll blir det dragning i bloggtävlingen. Så än finns det tid att anmäla sig. Någonstans runt 20.00 ikväll drar sonen vinnarna :).

Ha en härlig söndag i solskenet. Men jäklar i min lilla låda vad kallt det är ute. -8 grader var det för en timma sen, huuu. Nu vill jag att det är slut på den här kylan faktiskt, om någon skulle missat det ;).

1 kommentar:

  1. Väntar spänt på bilder från dopet. Antar att lilleman uppträdde helt exemplariskt....hihi...

    Kramen i

    SvaraRadera