måndag 14 mars 2011

Full rulle :)

Ja, det är det just nu :). Igår var jag i Stockholm, åkte hemifrån strax efter kl 7 o var hemma igen kl 23.30. Var uppe o jobbade med NuSkin med en presentation av företaget o produkter. Ca 30 pers, o däribland var goa Malin. Var så himla kul att äntligen få träffa henne irl. Vi har ju haft mycket kontakt via telefon, mail, fb o chat men som sagt inte träffats. Men nu var det dags :). Det var verkligen ett glatt möte när hon kom in. En stooooooooor kram kan man säga. De andra runt omkring oss undrade nog vad det var för tokerier *hihihi*. Men vad gör det ;). Sånt bjuder man på. Jag gjorde en ansiktsbehandling på henne i pausen o den blev riktigt bra :). Hon berättar med säkerhet själv om den *hihi*.

Efter presentationen bar det iväg hemåt igen. Det var min upline o jag som åkte upp o vi hade många timmars trevlig kvalitétstid vilket innebär att nu är jag riktigt superladdad igen o har betstämt mig för att nu är det bra med ledigheten. Har ju tagit det mycket lugnt sedan i 1 augusti av olika orsaker, men nu så är det dags att jobba igen :). Det känns kanon att nu ha kommit till det stadiet. Har liksom inte hittat min motivation på ett tag, men efter de 8 timmarna i bilen med honom så har jag hittat dem igen. O en stor del i motivationen ligger i potentialen i våra kanonprodukter o återbäringen det hela ger :). För leva bör man ju ;).

Idag har jag jobbat på förskolan :). Jättemysigt o jättetrevlig personal som gjorde att jag kände mig välkommen från första sekund. Visst, det är ju 200 frågor när man kommer in så här o inte hittar saker o inte kan rutinerna men det löste sig, o jag hoppas att de var nöjda. Dagens meny var chili con carne med ris som skulle tillagas. Så det var fram med de stora kastrullerna o hacka lök, bryna köttfärs o fixa till det. De flesta av barnen verkade gilla det iaf :). Jättemysiga ungar som pratade direkt med en, inga ledsamheter där inte. Imorgon o onsdag skall jag vara där också :). Sen är det pizzademo igen torsdag o fredag.

Efter jag jobbat var det hem, släppa ut hundar o mata valpar o mysa lite med dem. De är så himla mysiga nu så det är inte klokt. De ställer sig upp på kanten av valplådan o viftar på svansen åt en när man kommer, o när man sätter ner maten så är det direkt attack på händerna för att klättra o slicka på en, för maten kan vänta lite. Jo, de har fattat att det är bra med valpmat nu äntligen, till mamma Emmis stora glädje. Men de äter ju fortfarande mycket på henne också, men det klart att de är lite jobbiga när de bits som de gör nu.

Sen var jag hos coachen. Näst sista gången idag. Idag var det prat om kort- o långsiktiga mål, något som verkligen är både viktigt o bra att sätta för sig, nästan oavsett vad det handlar om. Jag är en ganska målinriktad person, men ibland så tappar man ju tyvärr fokus av olika anledningar. Men det är jättebra att få en sån här påminnelse igen. O hur man sätter sina mål, det är inte alltid så lätt precis. Men nu är de satta :).

Sen var jag inne en snabbis på Skopunkten, för jag behövde ett par nya skor el mellankängor el så. Är lite trött på mina Uggies nu, o hittade ett par snygga typ boots, o ett par nya foppatofflor, svarta med rosor på :). O detta till det facila priset av 149:- för båda paren :))). Sånt gillar jag.

Imorgon är det dags för vägning o det här är första gången på ett bra tag som jag känner att det skall bli kul att se vad som hänt. Har inte vägt mig på en vecka nu, o jag hoppas verkligen inte att det stått stilla igen. Sen bär det iväg till jobb igen :).

Ha en god natt :)

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du fick träffa Malin! Jobbigt med så mycket bilåk på en dag, men du verkar ha klarat det bra :) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det var jättekul :). Jag har ju som tur är inte så ont av mycket bilåkande o körande o det var mycket kreativt snack under tiden vi åkte så det var inga problem :).
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ibland kan det vara skönt med långåkande. När vi åker till S.näs så är det bara 5 tim i bil och det funkar allt som oftast mkt bra. Sen har vi DVD i bilen till barnen och jag kan sova lite medans mannen kör...när jag inte kör själv förståss.

    Skönt att lusten till jobb kommit tillbaks. Skönt när den återvänder.

    Kramen i

    SvaraRadera
  4. Hej på dej. Ja du verkar ha det full upp du. Jag är lite nyfiken på de här NuSkin produkterna. Kan man läsa om dom någonstans och finns det någon återförsäljare, eller det säljs bara via typ hemförsäljning som tex Tuperware osv?
    Ha det gott. Kram

    SvaraRadera