tisdag 1 mars 2011

Ilsken!

Japp, det kan jag bli ibland. Speciellt när det i posten dyker upp en faktura från GP på en prenumeration som jag inte tecknat. O de hälsar mig välkommen som prenumerant! Det var vad jag fick igår. Ja, jag har prenumererat på GP under flera år, men i augusti sa jag upp prenumerationen av olika anledningar. I typ slutet av oktober, början av november, blev jag uppringd av en säljare som ville sälja in en ny pren o gjorde tappra försök, men jag sa nej. Han försökte då få mig att teckna helgprenumeration, vilket också var NEJ, jag vill inte ha någon tidning! O igår så fick jag alltså en tidning o en räkning! Gissa om jag gick i taket.

Ringde upp kundtjänst vilka naturligtvis inte hade hand om såna ärenden, o hon kunde inte förklara hur det blivit så här. Hon kunde inte heller säga upp prenumerationen! Vilken prenumeration? Men sa att säljaren skulle ringa upp mig. Visst, så jag väntade.... o väntade... o väntade..... o somnade. I dag har jag fått GP igen, OCH ytterligare ett välkommenbrev typ, med en tidning till, så idag fick vi för säkerhets skull 2 tidningar! Exploderade nästan, o ringde upp dem igen. Fick prata med en annan snubbe som sa att säljaren hade nog inte jobbat, han var kvällspersonal. Eh, so what?! Det bryr jag mig inte om, då får väl någon annan från avdelningen ringa upp o fixa det här. För jag tänker fan inte betala något jag inte beställt. Talade om detta med några väl valda ord, o att de nu absolut inte skulle få tillbaka mig som prenumerant någon gång! O att det här var det mest oseriösa jag varit med om. Hm, ja, hm, ja jag kan ju inte säga vad som hänt, men han måste ha gjort något fel när han ringt upp dig. Eh, det har inte ringt någon från GP sen mån 10 el 11! Ja, men ni har väl inte svarat. Ok, så då tecknar man upp en prenumeration på folk som straff eller? Eh, nej, det var inte så jag menade riktigt. Men de ringer dig från säljavdelningen. Jaha, vilket år då? Ja, förhoppningsvis ikväll. Förhoppningsvis, sa jag. Du skall ha väldigt klart för dig att har de inte ringt mig ikväll så kommer det bli stora skriverier i tidningarna om erat sätt att sköta ringlistor, utskick av fakturor o felanmälningar. Var så säker. Jag förstår, var bara hans något lågmälda svar. De hör av sig. Jaja, vi får väl se.

Var bara tvungen att skriva av mig lite innan jag äter middag. Ha en nice evening folks.

3 kommentarer:

  1. Don´t mess with an angry GBP-op:ad kvinna i sina bästa år, för DÅ minsann, ska ni få på moppo!

    ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, precis så är det ;).

    SvaraRadera
  3. Dessa jäkla säljare, är så trött på dem. Jag är ju med i Nix men det hjälper inte om man har haft "affär" med ett företag de senaste året, då får de ringa ändå. Igår ringde en kille från TryggHansa och han räknade nog med ett lugnt samtal (jag har mina försäkringar där). Nej då, istället började jag argumentera om att min moppeförsäkring var för dyr (har enbart trafikförsäkring och den kostar mer än vad hemförsäkringen gör). Dock fanns det ingen lösning... Men jag fick ordkäfta lite :) Kram

    SvaraRadera