söndag 27 mars 2011

Sommartid!

Ni har väl inte glömt ställa om klockorna? Jag är eg ingen fan av det här med att ställa om klockan, eftersom jag tycker att det stökar till rytmen hos alla. Hundar, små barn, mjölkkossorna, ja kort sagt ganska många har lite jobbigt med det här med att ställa om klockan. Det tar ju några veckor innan alla är i fas igen, det går ju an för oss vuxna som förstår varför man gör det här. Men förklara det för ett litet barn är inte lätt t ex. Jaja, nu är det som det är.

Det har varit full rulle den här veckan så jag har inte hunnit med mig själv nästan. I onsdags var jag kallad till ett test för Trafikverket, där jag sökt jobb igen. Det var ett stress-, simultan- o logiktest, o vi var 11 stycken som var där. Eftersom mannen var i Borlänge tis-ons så var det upp med tuppen o fixa hundar, valpar, få sonen till fritids innan skolan (vilket han aldrig går på annars) eftersom jag skulle vara i Gbg kl 8. Hej o hå. Nervös hann jag iaf inte bli, helt klart. Det var både papper- o pennatest o datortest. O jag kan säga att jag misslyckades ganska fatalt med ett par bitar. Vände helt o hållet på ett helt test så jag fick alla fel på den delen. Så nu vet jag att jag har ingen simultankapacitet, klarar inte stress o är inte logisk. Det var liksom inte mycket som gick rätt på en del bitar. Kände mig väldigt låg när jag gick därifrån. Jag har alltid tyckt att jag klarat av alla de bitarna i livet med de jobb jag haft innan, men nehepp, så är det inte. Fick telefon på kvällen om att jag inte fått jobbet. Eh, nähä! O sanning o säga så känns det ganska bra. Jag har upptäckt att jag inte vill sitta still i 8 timmar/dag o jobba vid dator. Jo, jobba vid dator är inga problem, men ett så stillasittande jobb är inget för mig.

Sedan var det jobb torsdag-fredag med demande av pizzan. O på fredagen kände jag att jag började bli förkyld, inte kul. Proppade i mig en massa vitaminer, Esberitox, TeGreen mm mm. För på lördagen var det dags för jobb igen. Då var jag värdinna på Bäckebol där det var en trädgårdsingenjör som gav tips o råd o planterade fina krukor. Vi byggde upp en trädgårdsinteriör innan det började, med inlånade möbler o attiraljer från butikerna inne i huset. Sedan bjöd vi in folket till en tävling där det tävlades om en 3-timmars trädgårdskonsultation av Linnéa, ingenjören, som då kommer hem till vinnaren o hjälper till att ge råd om hur man kan göra fint. O en massa fina trädgårdsböcker var de övr 5 vinsterna. Det var en kul dag, helt annorlunda mot att stå o dema :). Nästa sånt här event är 28/5 o då skall jag också jobba. Men den gången skall jag själv ansvara för hela eventet. Får se vad det blir den gången, det var inte riktigt klart ännu.

Idag kommer en av "mina" tidigare valpar, han är 4 år nu *hihi*, hem för att klippas. O jag misstänker att matte o husse kommer att hamna i vardagsrummet hos mig med mina små gulliganer. De är mycket hundglada, speciellt matte, så det är ganska farligt ;). För de små är farligt söta vid det här laget. De har gjort hela vardagsrummet till sin boning nu, hoppar i o ur valplådan obekymrat, men skall definitivt inte vara instängda i den. För då skriker de, o jag lovar, de skriker! Så fort man tar bort framsidan så är de nöjda o glada igen.

I em blir det sedan lite NuSkinjobbande. Vi skall ha en större presentation i Gbg med produktkurs o scanning av antioxidanter o karotenoider bl a, o jag skall vara med naturligtvis. Var skall sleven vara ;)?! I morgon är jag LEDIG! Herregud så skönt. O resten av veckan skall jag jobba på förskolan igen o fixa käk till de goa ungarna :). Så lugn o ro, nej det tar jag en annan dag.

Skall lägga ut en tävling senare under dagen el ikväll, så håll utkik om ni vill vara med igen.
Ha en underbar söndag!

1 kommentar:

  1. Om jag visste att du var i bäckebol hade jag kommit dit o hälsat på dig. Jag kunde ju tävlat i den där trädgårdstävlingen men det hade ju blivit lite pinsamt om jag vunnit den med tanke på hur stor min trädgård är - hahahahahaha, ja du vet ju du har ju sett den.... Det hade varit en syn för gudarna om konsulten kommit hit...hahahhaha...

    Kramen vännen!!
    i

    SvaraRadera