onsdag 9 mars 2011

Men vad fasen hände nu?

Igår var det vår. Solen sken, fåglarna kvittrade o det luktade verkligen vår. På eftermiddagen började det blåsa rejält sen. O på förmiddagen var det typ halv storm o blev det kolsvart o sen blev det snöstorm! O det snöade mycket så nu är min förut gröna gräsmatta vit igen. Morr säger jag bara. Jag som ville, trodde, hoppades att det verkligen skulle bli vår. Men det är väl det berömda aprilvädret som slår till redan nu i mars. Å andra sidan så är ju mars en vintermånad så man får väl gilla läget, el inte :(. Morr igen.

O i det vädret skulle jag då ut o köra en sväng för att köra för att sonens skola var o åkte skridskor o jag hade lovat att köra upp skridskorna o väskorna så de slapp att bära dem. Ja, ni fattar. De stackars ungarna skulle GÅ upp till skolan, o det är en bit kan jag säga. O jag har stolar i bilen så jag hade kunnat köra upp två, åka ner o hämta o köra upp ett par till. O det var ytterligare föräldrar där så det hade kunnat funka ganska bra. Men nehej, det får man inte, för händer det något så gäller inte försäkringarna. Våra egna barn får vi köra, det är ok, men inte andras. Så hur tror ni det kändes när vi stoppade in våra ungar och de andra fick gå i det hemska vädret? Inte kul alls faktiskt. Men regler är regler o inget att göra något åt.

Jag jobbar ju lite grann nu, som ni förstått, o demar pizza. Har fått en hel del jobb genom att de har det här uppdraget, o det är ju lite kul att de dessutom är nöjda med mig. Igår fick jag ett paket från dem, med lite nya kock-kläder för de har bytt färg. I det låg det dessutom två små kuvert, ett med 2 biobiljetter o ett med 2 trisslotter :). Tyvärr ingen vinst på lotterna, men det är ändå kul med överraskningar.

Blev uppringd av ett annat demobolag som jag sökt jobb hos tidigare. O nu ville de att jag skulle börja jobba hos dem. Kändes ju lite kluvet kan jag säga, men mars är fulltecknad så de får återkomma. O det skulle de göra. O idag blev jag uppringd av ett annat jobb jag sökt, en förskola som kokerska. Nej, inte det jag var på intervju på, utan ett annat. De hade fått sjukdom o undrade om jag kunde jobba nästa vecka hos dem. Jobbar torsdag o fredag o demar, men jag skall jobba månd-onsd hos dem. Så nu är det full rulle mest hela tiden. Det är bara till 13.45 på dagarna så det är ju ok, med tanke på valparna alltså. O på söndag åker jag upp till Stockholm, över dagen, o jobbar med NuSkin o träffar goa Malin, malladelicious alltså :). Skall bli så kul. Så nu kan man säga att det händer lite i livet igen :). O vikten har börjat röra på sig igen. Ett kilo sen förra veckan :)))).

Nu skall jag spela lite Wii med sonen en stund :). Ha det så bra där ute.

4 kommentarer:

  1. 1 kilo minsann, GRATTIS!!! Nu är du allt het på marknaden....hihi...

    Kramen i

    SvaraRadera
  2. Härligt med positiva förändringar! Jobb, resa och kilon.. kan ju inte bli bättre! :))

    SvaraRadera
  3. Hahaha, Scrapmoster, så het vete sjutton om jag är förstås....
    M: ja, synd att resan inte blir så långvarig bara. Hade varit skönt att spendera några dagar för sig själv :). Men det är skönt när det är positivt iaf :).
    Kram på er.

    SvaraRadera
  4. Grattis till både minus och jobb! Det börjar verkligen gå din väg nu, härligt! Kul att du skall träffa Malin, bloggträffar är alltid roliga. Kram å ha det gött!

    SvaraRadera