måndag 21 mars 2011

Riva tapet!

Tyckte jag hade kollat ordentligt om det gick att mål på tapeten i sonens rum. Så var inte fallet, den släppte. Ja, jag hade inte börjat måla utan det var när jag började spackla på ett ställe. Så det var till att riva tapeter istället. Nu är det så gott som gjort o skall spackla om en stund. Färgen till taket inköpt men behöver spackla på ett ställe så det får mannen göra, känns det som. Balansera på stege för att nå taket o stå med huvudet bakåtböjt med whiplashskada...... Nope, då kan jag nog inte röra mig imorgon. O nåt skall han ju göra när han kommer hem *hihi*. Delegera heter det ju ;)

5 kommentarer:

  1. Så var det för oss i stugan också. När vi spacklade blev det bubblor och tapeten släppte. Inte så himla kul att riva tapet säger jag bara. Huvva.
    Men det blev fint när det blev färdigt, då var det helt plötsligt värt allt arbete.

    Nu vill jag ha trappen omgjord hemma, men det får vänta till vintern. Det är bara den som är kvar att tapetsera och klä trappstegen.
    Inget kul arbete dock.

    SvaraRadera
  2. Nej, det är ett riktigt skitgöra. Men som sagt, det lönar sig förhoppningsvis. Lycka till med trappen när det nu blir. Det är ett projekt som vi skall ta tag i också. Har sett att det finns ganska många olika sätt att få en snygg trapp. Bl a att klä in den :). Får se vad det blir här.

    SvaraRadera
  3. hahaha jag kan se framför mig hur du ställer o styr i arbetet....hahahaha...MEN om det ska bli gjort nått så måste man ta komando så ja, delegera vidare!!

    Kramen på dig vännen!!
    i

    SvaraRadera
  4. Håller med Inger, det är bara att peka med hela handen, så blir det gjort :) Här är det lite svårare då den enda som gör saker är jag själv, jag brukar få prata med mig själv ganska länge innan det blir action av... :) Kram

    SvaraRadera
  5. Japp, o jag lovar, jag pekar med hela handen ;). Ibland iaf *hihihi*. Men det är ju jobbigt, Lena, när man inte kan göra det åt sig själv *hihihi*. Bin there, done that. Fast då fixade jag så några jobbarkompisar kom hem o hjälpte till. En idé kanske ;).
    Kram på er.

    SvaraRadera