tisdag 29 mars 2011

Godmorgon!

Tänk, jag har gått ner 10 BMI-enheter! Nästan 11 faktiskt :). Nu har det satt igång med nergången igen, hm hur lät det då? Så nu har jag bytt förstasiffra igen :), från en 9:a till en 8:a. YES! Väldigt länge sen jag vägde så här, kan jag säga :). Totalt, sen jag började med flytet, har jag gått ner 28,1 kg vilket känns jättebra. O då har jag ju haft 2 månaders totalt stillastående i vikten. Det var inte kul, men å andra sidan så bytte jag nästan 2 storlekar på kläderna under den tiden :). Så något gott förde det ju med sig. Min kropp omformade sig verkligen under den tiden, o huden drog ihop sig en hel del, vilket ju inte gör ett enda dugg *hihi*. Visst har jag mycket skinn, speciellt på magen, men det hade jag innan operationen också, så det har inte med operationen att göra. Efter sonen har inte min hud på magen varit speciellt bra på att dra ihop sig, men den har iaf minskat vilket ju är det viktiga faktiskt.

Just nu håller jag på att behandla mitt kalkonskinn på halsen, för det stör mig nåt alldeles infernaliskt. Tur att jag har så bra produkter att använda o jag behandlar min hals minst 3 ggr/vecka just nu, o det blir bra resultat :). O just halsen stör mig mer än magen, just nu kanske skall tilläggas *hihi*.

Igår var det verkligen vår :), även om det var lite kallt i vinden. Jag hade valparna ute så de fick undersöka världen vilket de verkligen uppskattade. O sen när jag hämtat sonen åkte vi o tvättade bilen, så nu har jag en jättefin, gnistrande o ren bil :). Nu skall jag ge mig iväg strax till förskolan för att laga mat. Skall bli jättekul. Känner verkligen att det är min grej, synd att det finns så få såna jobb bara.

Ha en riktigt bra dag :). O glöm inte tävla om fina hårprodukter hos mig i söndagens tävling.

7 kommentarer:

  1. Skönt o höra att det är andra som också står/har stått still i viktnedgången. Det gör jag också och det är fruktansvärt frustrerande, även om jag känner och ser att kroppen ändå förändras. Mysko det där!
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  2. Men så HIMLA skönt, fattar du hur många enheter det ÄR! *haha*

    Jag irriterade mig som sjutton på min gamla dubbelhaka som numera är en rynkpåse... *suck*
    Vad använder du när du "behandlar" halsen?

    Här regnar det idag, så en nytvättad bil skulle inte vara det särskilt länge. Så jag tvättar inte den. *he*

    SvaraRadera
  3. Du vi får ta ett snack om den där kalkonhalsbehandlingen... min har RÄNDER. Och jag är ju inte klar på långa vägar än...

    Grattis till att det har börjat röra på sig!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, det är frustrerande när man står still, Systerlyster. Men det släpper, förr el senare. Kroppen behöver vila lite.

    Japp, M, det är många enheter. Men nej, min hjärna fattar inte det. Jag tycker inte det har hänt nåt nämnvärt eg. Visst är det konstigt.

    Lena, min hals hade också ränder. Blev bara helt galen, det var inte ok. Därför tog jag tag i det nu, innan det blir ännu värre. För jag hatar polotröjor, speciellt när det är 28 grader varmt ;).

    Kram till er.

    SvaraRadera
  5. Grattis till rörelsen på vikten, alltid roligt. Själv tänkte jag låna sis´ apparat och se om den biter på min hals för jag håller med dig. MAgen kan jag stå ut med men halsen... där är det låg tolerans minsann.

    Kramen i

    SvaraRadera
  6. GAHHHHH; kalkonhals....jag gråter, den ÄR inte fin!!
    Själv har jag inte stått prick stilla (men nästan), men det har gått SÅ sakta de 4 senaste månaderna.
    Kram, kram

    http://ankanplankan.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  7. Många som får problem med halsen förstår jag ;). Scrapmoster: se till att du har rätt produkter när du kör o att du kör rätt annars blir det INTE bra. O då blir du så himla sur ;).
    Jadu, ankanplankan, det med att stå still är frustrerande verkligen. Men som sagt, det kan inte rasa lika fort hela tiden för då blir vi som russin ;).
    Kram

    SvaraRadera