fredag 2 september 2011

2 september

En dag som jag minns med idag lite sorg i hjärtat. Det är/var min mammas födelsedag o i år skulle hon fyllt 84 år om hon levt. Men tyvärr finns hon inte med oss här nere i jordelivet längre men jag är helt övertygad om att hon finns med oss på ett el annat sätt. Hon själv var ganska övertygad om att man föds igen, o igen o igen, o vem vet om det är så. Tror ni på reincarnation? Jag vet inte vad jag skall tro egentligen. Jag har varit hos ett par olika personer som bl a lagt tarot på mig o en del annat, o ett par av dem har sagt att jag varit bl a häxa o bränts på bål. Japp, så nu är det bekräftat för er alltså också ;). Idag tänder vi ett ljus här för min älskade mamma o skickar ett stort grattis till henne.

Igår jobbade jag igen. Då var chefen ledig för han skulle göra pappersarbete, så han ringde in mig. O då blev det ingen diskning utan matportionering o hålla lite ordning på bord mm. Detta ledde till att jag inte hade så ont i rygg o nacke igår. Visst, jag är helt med på att man skall rotera, men då skall det roteras också, vilket inte skett när han är där.

Idag står det packning av möbler mm på schemat igen. O handla naturligtvis, *suck*. Så förbaskat tråkigt alltså, men det måste ju göras. Både för oss själva o pappa, så det blir dubbelt av den varan alltså för säkerhets skull.

Ha en bra dag.

3 kommentarer:

  1. Jag är också övertygad att din mamma finns med dig jämt,hon är din ängel på axeln och hjälper dig på vägen.:)
    tråkigt med ditt jobb tycker jag,finns det någon möjligheten att du på fint sätt kan fråga hur ofta en rotation ska var osv..så kanske det blir av ??
    ha en trevlig söndag
    kramiz

    SvaraRadera
  2. Här är en "troende" till.. är otroligt intresserad av allt det där och reinkarnation i synnerhet.
    Det går dock i vågor hos mig, ibland läser jag massor om det, sen kan det gå länge, flera år t o m, när jag inte ägnar det en tanke ens..

    SvaraRadera
  3. Oj, bra fråga... Jag vet inte heller vad jag ska tro. En del av mig tänker att när man dör så är man död och kommer aldrig åter... Men vad händer då med själen?

    En annan del av mig har ponerat länge på reinkarnation och att det absolut är en möjlighet, som (för mig) låter betydligt mer rimligt än det typiska "himmel" och "helvete".

    Samtidigt vill jag tro att man skapar sig sin egen värld när man dör. Att man på något sätt reinkarneras i en värld man själv, undermedvetet, valt.

    Åh, sånt här är så svårt, men fruktansvärt intressant!

    Vad kostade det för dig att bli spådd? Gick du till någon eller ringde du till en av alla telefontjänster? Jag har alltid varit nyfiken på att testa, men har som inte "vågat slösa pengar" på det än. Vad tyckte du om det? Häxa lät ju intressant, haha!

    Grattis till viktnedgången, förresten! Här har du en till GBP-människa :-) Hur går det för dig?

    Oj, det här blev långt... Ska nog avrunda ;-) Hoppas du har det bra!

    Kram/Sandra

    SvaraRadera