torsdag 22 september 2011

Sådär!

Nu är lasagnen gjord, med gröna plattor den här gången, för färgens skull. Hade i lite krabbkött från klor också, hoppas jag gjorde rätt att jag gjorde det valet. Har inhandlat ruccola, röd o orange paprika som jag skall finhacka imorgon, löjrom (kan den vara från dig, Ulrika? Hoppas det :)). Pepparroten skall rivas i morgon bitti, samt äpple o paprika också. Så det blir en tidig morgon eftersom jag skall vara i Göteborg kl 8, o då är det ju värsta rusningen på motorvägen in. I vanliga fall tar det inte mer än en ½ timme till Gårda, dit jag skall, men vid den tiden lär jag få räkna med en timme. Visserligen öppnar de inte förrän kl 9.00, men jag tänker vara där i tid så jag slipper vänta hela dagen på min tur.

Idag har jag varit i Varberg hos min goa frisör Katta o klippt o slingat håret, färgat fransar o bryn, för hon körde hela racet idag *hihi*. Jag har gått hos henne i 3 år nu o är så jäkla nöjd med henne, så det kan ingen fatta. Tjejerna på salongen jobbar med NuSkin under mig så det var genom det vi träffades o sen har jag anlitat henne som frisör också. Har testat de andra tjejerna också, o visst, det har varit bra, men när Katta fixar så blir jag alltid supernöjd. Hon har alltid haft fria händer o hon vågar förändra o ändå gör hon inga hysteriska saker typ. Idag när jag kom in till salongen så mötte jag tre fågelholkar *hihi*. Har inte träffat dem på några månader, typ sen i maj el juni el nåt liknande, för sist jag klippte mig var jag faktiskt otrogen mot henne (otur nog). O alla sa med en mun, "Men vart har du tagit vägen!" Tja, jag är ju här, så så långt bort har jag inte åkt, sa jag. Så när Katta skulle börja klippa satt hon först o tittade i typ 5 min o funderade o studerade o sa bara: Det är ju inte klokt. Så jag tror att jag förändrat mig lite *hihi*, men bara lite, under sommaren. Tänk vad blind man blir själv. Nu är jag korthårig, busig i nacken, blond som sjutton med en mörk slinga i luggen. Det var massor med "stödhår" som höll på att växa ut så jag blir inte helt kal som tur är :). Kort kommer, jag lovar, men jag hittar inte kortläsaren så ni får vänta, sorry.

Imorgon smäller det alltså. Dottern kommer dit o väntar tillsammans med mig, eftersom mannen får lämna sonen på skolan så kommer inte han att närvara. Om, o jag säger om, jag skulle gå vidare imorgon så kommer han inte att vara med då heller eftersom sonen skall börja spela handboll då. Dottern med familj kommer dock o goa Katta, för hon skall vara stylist *hihi*. Så hon har strukit av hela lördagen för att ev vara med mig o fixa hår o heja på om jag skall laga mat till juryn då. Japp, det står uttryckligen i välkomstmailet att man skall ha med sig familj, vänner etc som hejar på en. De spelar ju in då så det skall väl vara bra tv helt enkelt. O hur kul är det att sitta ensam o vänta på sin tur. Så jag är glad att de kommer :). Om det nu blir något på lördag alltså. Först har vi morgondagen att ta oss igenom.

Nu skall jag göra ansiktsbehandling innan jag går o lägger mig o försöker få några timmars sömn :). Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar