fredag 23 september 2011

Jahaja.....

Fredagen kom o färden gick in till stan. Inga särskilda köer att prata om som tur var. Parkerade på Valhallas parkering eftersom vi skulle vara i Gårda, bara på andra sidan ån från Valhalla sett. Jag var där 8.10 o det var 7 pers där före mig. Satte mig i en soffa o efter en stund så börjades det småpratas lite grann. Vid halv nio började folk drälla in, o vi började undra hur många som skulle komma egentligen. Dottern o barnbarnen kom o var påhejare, o naturligtvis så var den minste på sitt vanliga solskenshumör o flirtade med alla han såg *hihi*. Storebror är ju en lite försiktigare herre så han kollade mest in folket.

Vid 9 kom hon som skulle hålla ihop skocken o fixa så allt flöt på, en jättetrevlig tjej. Vi tio som kom först fick nummerlappar o resterande personer fick gå ut o ställa sig på kö. Sen fick vi också gå ut o ställa oss i kö. Det filmades en del, några intervjuades o vi fick dessutom en del papper att fylla i med frågor om oss själva av olika slag. O sen fick vi dessutom skriva på avtal med bl a sekretess, så tyvärr får jag inte meddela hur det har gått här el på facebook el i media av något slag.

Vi fick lägga upp maten utanför juryrummet, o sen fick vi gå in 5 och 5 o presentera oss o varför vi sökt o berätta om vårt matintresse o vad vi ev ville nå med vårt deltagande. Vi fick också presentera våran mat o sedan provsmakade de. O jag kan tala om att de var stoneface. 3 pers som inte rörde en min! Ja, tjena! Nåt kunde de väl visa vad de tyckte, men inte alls. Sen fick vi vänta där nere innan vi samlades ihop, 15 och 15 och fick antingen nej el kanske. Nej, ja då var det direkt tack o hej. Kanske, då får de vänta tills alla 200 pers har gått igenom juryn o de sedan haft överläggning. Så de sa att innan 24.00 lämnar de besked till de som fick kanske. O jag tycker det är jättetråkigt att man inte ens i det här läget får lov att säga något här på bloggen. Men ni får gissa helt enkelt *hihi*.

Så nu har man varit med på audition också *hihi*.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar