måndag 12 september 2011

7:an är här :)

Äntligen! Ställde mig på vågen i morse, även om min vägdag är tisdagar eg. Men jag skall jobba imorgon så då blir det stress som gäller. Fick ett positivt resultat, minst sagt, 2 kg ner på en vecka :). Det var länge sen som jag hade ett sånt resultat på vågen, mest är det ju -2 el +2 el +-0 tycker jag. Så nu väger jag 78,2, har gått ner 40,4 kg och 15,2 BMI-enheter, har "bara" övervikt inte fetma längre. Jag har 11 kg kvar till normalt BMI och har gett mig fasen på att jag skall gå ner dem i år, så är det bara. Då är jag på den övre gränsen på normalvikt o får se om jag är nöjd då. Nöjd o nöjd, jag är jättenöjd idag också, om det inte vore för den förbannade magen som inte vill försvinna. Skitmage! Ansiktet däremot vill jag INTE tappa mer i ansiktet för nu känner jag nästan inte igen mig själv längre, o flera personer som jag mött känner inte igen mig. O hur kul är det på en skala?! Javisst, ibland är det ju praktiskt o bra *hihi*, men inte alltid.

Igår var jag i Helsingborg o jobbade på hundutställning, vilket var jättetrevligt. Jobbar en hel del för rasklubben för rhodesian ridgeback, o de är verkligen jättetrevliga att vara o jobba hos. Jag har inte varit i Skåne innan, men träffat de flesta på andra utställningar, o igår fick jag en lite rolig kommentar från en kille som jag tydligen träffat innan, men inte kommer ihåg. Han kom dock, helt klart, ihåg mig för när jag gav honom hans kritiklapp för hunden sa han: Får du bara halva arvodet nu när det bara är halva du som kommer o jobbar? Kan säga att jag skrattade gott efter att jag funnit mig *hihi*.

Nu skall jag fixa mig lite lunch. Ha en bra måndag :). Jag skall ha det lite lugnt eftersom mannen är i Stockholm tills på onsdag. Ganska skönt att ibland få bara vara även om jag ju har sonen o hundarna med allt jobb själv. Vi skall ha måndagsmys ikväll, sonen o jag *hihi*. Bara för att vi kan o vill. O imorgon blir det jobb, vad som händer där vet jag ju inte. Hoppas vid gud inte det blir disken hela dagen bara, eftersom jag jobbar 9-16. Då kommer jag få sno pappas rullator för att kunna förflytta mig ;). Kram på er.

3 kommentarer:

  1. Underbart att känna att man inte är fet utan "bara" över viktig..Grattis säger jag stort till dig !!!
    Du som jag har en mage,och jag hatar detta jäkla häng som bara hänger där..Är det så med för dej?
    Det hoppas jag kommer få ta bort sedan...
    jag hoppas du inte fick disken,,,DU ska ju laga god mat till kunderna:)!!
    Fortsätt att kämpa på,du är jätte duktig,,kramiz
    Har du några bilder? Eller du vill vara anonym?
    Kramiz igen:)!!

    SvaraRadera
  2. Tack :). Ang magen så ja, lite häng är det men än så länge är det fortfarande lite "gravidmage"varning *hmmmm*.
    Ang bilder så hade jag det i det här inlägget i juli: Före o efter (kan inte göra en länk, varför då tro???), men dem tror jag du såg. Sen har jag inga efter det.
    Nej, det blev inte disken, mer än en liten stund emellanåt. Idag blev det allt möjligt, inkl mat :).
    Kram

    SvaraRadera
  3. Äntligen läst ikapp lite.. sitter och väntar på att en mässa ska komma igång i Norge och fick lite tid över. :)

    Imsa - HÄRLIGT, äntligen 70-talet!! :) Visst är känslan fantastisk!

    Angående den där jäkla magen ja, den finns hos mig också, i två "lager", en över och en under naveln. Jag tror aldrig att den kommer att försvinna tyvärr, utan operation.. så nån gång kanske man får ta det beslutet om man ska operera sig en gång till.

    GRATTIs igen! :)

    SvaraRadera