tisdag 15 november 2011

Första dagens kök.

Idag har vi haft varmkökslektion för första gången. Intressant att se vad man kan el inte ;). Det är ju gasspis som gäller på skolan o det är ju inte jag van vid att jobba vid. Herregud så svårt att få in rätt temperatur. Eftersom vi har väldigt varierade kunskaper vad gäller matlagning så börjades det med ägg i lite olika former. Vi skulle pochera ett ägg, göra en omelett o steka crepes. En omelett skall ju inte ha någon färgad yta utan bara eg ha stannat o det är ju inte det lättaste. Det varierade hos oss hur de blev ;). Crepesen skall vara tunna, tunna o det är inte helt lätt det heller att få till supertunna pannkakor minsann. O dessutom INTE för mörka ;). Ja, tjena vad man kände sig som novisen vid spisen till en början *hihi*. Men men, som Simone, läraren, sa, det är därför vi börjar med ägg för att man skall känna in spisen bl a. Att man dessutom inte hittar i de här köken gör ju inte det lättare precis. Men det blir nog bra till slut :). Imorgon blir det kallkök med bl a majonnästillverkning o smörgåsar av olika slag. Skall bli intressant det också :).

Var en sväng på IKEA när jag slutade för att köpa lite nya lakan till pappa. Eftersom han har en bredare säng än han hade förut så passar ju inte hans lakan han hade innan. Hittade lite annat småplock där också, naturligtvis, men inte mycket. Lite nya plastburkar, smörknivar o lite annat småkrafs bara.

Har haft lite problem med modemet så jag var inne på Telenor o pratade med dem. Fick teckna nytt avtal, men det blev billigare än det förra så det var ju bra. Då fick jag ett nytt modem. Hem sen efter att ha hämtat sonen o försöka installera det. Hmmmm, gick det bra? Nope! Började känna mig som en riktigt dum blondin, o efter att ha tagit ur simkortet typ 22 gånger o det fortfarande inte hittade det så ringde jag supporten som inte kunde/ville hjälpa till utan fick helt enkelt packa ner dator o allt o åka in till butiken där killen jag haft innan  fixade det hela. Naturligtvis bara sådär *suck*. Nu har jag dock ett modem som går snabbt :).

Nu är det natten. Klockan ringer 5.20 imorgon bitti *pust*. Suss gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar