söndag 27 november 2011

Blåser bort här nu!

Visst, det har blåst hela dagen, men nu är det överjäkligt. Det slår på rutorna, både av regn o saker som flyger omkring. Nej, det är inte lösa saker härifrån utan troligen från skogen, hoppas jag iaf ;). Det är inte alls mysigt, det här vädret. Liseberg har haft stängt idag pga blåsten o klass 3-varningen, så gjorde även den lokala julmarknaden. Granen i vår park har blåst omkull, o jag hörde att granen på Halmstads torg också blåst omkull. Med andra ord, hålla sig inomhus är en bra idé. Måste släppa ut hundarna för kissning men då får man väl hoppas att det inte går omkull ett träd under tiden. Strömavbrott har vi haft i några timmar under kvällen också. Nu har strömmen kommit tillbaka så jag hoppas den stannar kvar, o att det slutar blåsa snart. Nu sa de på nyheterna att de "tappat bort" ett tåg nånstans mellan Helsingborg o Kristianstad pga strömavbrott o att de skulle ut o leta efter det. Jamen, tjena, hur fasen kan man tappa bort ett helt tåg då??? SJ är fantastiska, *not*.

Igår var jag o gjorde behandling nr 2 :). Hade minskat ytterligare 1 cm sen förra behandlingen o efter gårdagens ytterligare 1 cm :)))). Fortsätter det så här så är jag mer än nöjd :). Men det tror jag ni förstår *hihi*. Visst, det är mycket skinn o sånt som skall bort på magen, men försvinner en del av det är jag mer än nöjd. Jag skall ju på bröllop på nyårsafton o det hade varit skithäftigt om jag kunde ha en ganska bar o åtsittande överdel till min nya långkjol. Utan att känna mig obekväm alltså. Håll tummarna för det.

Igår käkade vi fisksoppa/gryta till middag, gjord på lax, hälleflundra, musslor o räkor. Fräste lök, vitlök, morötter, fänkål o paprika o sen på med vitt vin o lite hummerfond som fick koka ihop. Sen i med musslorna o i med matlagningsgrädde o saffran o fisken. Hade i lite dragon också. Älskar dragon o det passar så jättebra i fisksoppa. Kan säga att det var hur gott som helst :).



Nu väntar en ny skolvecka med 4 dagars kökslektioner :). Skall bli jättekul, hoppas jag. Har ju haft en veckas teoretiska lektioner o fy fasen vad det är jobbigt att sitta still så mycket. Men men, man får väl bara bita ihop. Skall ni hitta på nåt kul i veckan?

1 kommentar:

  1. Den där fisksoppan lät God!!

    ..och det låter som behandlingen är väldigt effektiv. Riktigt coolt att en sån metod faktiskt funkar. Spännande!

    SvaraRadera