tisdag 22 november 2011

Plugga!

Jaha, så var det dags att ha utbildningens första prov imorgon. Handlar om ägg o fisk o skaldjur, i Livsmedelskunskap. Så det blir till att plugga ikväll o imorgon förmiddag. För jag satsar helt o fullt ut på MVG i kursen, så då gäller det att fixa första testet liksom.

Igår var jag på behandling i Borås :). Intressant att se vad som händer, minst sagt. Det är någon form av ultraljud/värme, hm, förklarar inte så bra, nej. Men det började med att hon vägde mig på en specialvåg som mätte proteiner, vatten mm i kroppen. Hade för lite vatten i kroppen o det är vätska vi tar in alltså, inte det man binder i kroppen, o jag blev ju inte direkt förvånad. Ja, det var inte för lite men det låg på nedre gränsen, o när man nu gör de här behandlingarna så är det jätteviktigt att man dricker 2 liter vatten, inte kolsyrat alls, per dag. Så nu är det bara att kämpa på med det jävla vattnet.

Efter vägningen mätte hon där jag skulle behandlas o då på 3 ställen, vid naveln o även 6 cm ovanför o nedanför naveln. Allt dokumenterades ordentligt o jag fotograferades också. Sen upp på britsen o smordes in med vaselin, hela magen, kallt. Sen på med maskinen o det var ett handtag som typ en ultraljudsgrej, som hon körde med över hela magen i en halvtimme. Det var först kallt o sen lite varmt omväxlande. Efter det var det dags för ett annat likadant munstycke, men det var värme i det. Det skulle smälta fettet tydligen. En halvtimmes behandling med det också. Så en timme tog själva behandlingen. Efter det mätte hon igen för att se om det hänt något, o faktum är att 3 cm var borta! Jamen tjena, direkt efter behandlingen liksom. Kan ju bli bra om det fortsätter så :). Sen satte hon mig i ett detoxfotbad med någon mojäng i vattnet som gjorde något med lymfsystemet, drog ut skit ur kroppen. Inget av det gjorde ont el något o blir det ett bra resultat av behandlingarna så är det ju kanon. Då kan man ju slippa en operation av skinnet för det här stramar upp huden också tydligen. Strukturen på huden hade helt klart ändrat sig, det såg jag också. Så det skall bli väldigt spännade det här. Tänk alla som inte vill el får någon plastikoperation, och anser att de inte har råd att bekosta det själv. Då kan ju det här vara ett jättebra alternativ kanske. Jag rapporterar fortlöpande för jag skall göra 8 behandlingar är tanken.

Ha en go kväll därute :). Nu skall jag laga middag o sen plugga firrar o skaldjur o ägg :).

4 kommentarer:

  1. Lycka till på provet imorgon,jag håller alla tummarna:)!!!
    vad är detta för behandling??
    Kan det ta bort häng eller vad??
    Kramizar i massor

    SvaraRadera
  2. Tack :). Ja, kan ta bort häng o fett utan kirurgi :). O det på de ställen man vill o behöver. Kram

    SvaraRadera
  3. Sjôven, det här är ju superintressant! Ska följa dina resultat i det här, för det låter onekligen spännande. Ska resultatet vara bestående också, eller är det något man måste göra om efter ett tag?
    Vad heter företaget?
    Får vi se före/efter-bilderna?

    Nästa gång du ska hit kanske du vill ta en fika, du är ju trots allt i mina trakter. :)

    Lycka till på tentan!!

    SvaraRadera
  4. Wow, det lät jue intressant...spännande att följa dig...hoppas du tog lite före och efter bilder för egen och bloggens räkning ;-)
    Kram

    SvaraRadera