söndag 6 november 2011

Livet är outgrundligt.

Jag befinner mig inne hos min älskade dotter o hennes familj. Vi åkte hit, hela familjen, mitt på dagen för att jag bokat tvättid i hennes tvättstuga eftersom jag ju hade så himla många linnedukar o andra dukar o jag ingen mangel har. Tvättade typ 8 maskiner o har fått allt manglat till slut. Lagade middag också o det blev pumpasoppa till förrätt, jättegod var den :). Till varmrätt gjorde jag en renstek som gjordes i stekgryta med kokt potatis, broccoli, morötter, svamp o god sås :). Alla åt med stor aptit :).

Sen var det som sagt dags för tvättstugan o mangling o dottern o jag gick ner. Visste att nu skulle det bli några timmars jobb där nere så hon höll mig sällskap. Efter ett tag var hon tvungen att gå upp i lägenheten o skickade ner mannen med vatten till mig eftersom jag bett henne om det. Rätt som det var när vi stod därnere så bankade det på fönstret o min dotter stod utanför, helt i upplösningstillstånd. Hon bara skrek o innan jag förstod vad som hänt kan jag säga att det rörde sig mycket i huvudet. Det visade sig att hennes pappa hade dött. Allt är ganska oklart, men hennes farmor hade ringt o talat om det efter att polisen varit hos henne o gett henne beskedet. Han hade tydligen somnat in hemma o någon hade ringt till polisen trodde hon. Allt är just nu bara ett stort virrvarr för henne o jag valde att stanna kvar hos henne för att finnas till hands för henne. Visst, hon har sin man, men de har ju också två små barn o kan jag göra något för henne så gör jag naturligtvis det. Så jag skickade hem mannen o sonen o stannade kvar själv. I morgon skall jag köra henne o hennes farmor till bårhuset för att de skall få ta farväl. Tungt, ja, men att hon skall köra själv då finns inte i min värld iaf.

Läser också ikväll på fejjan att hennes gamla fritidsfröken, tillika god vän till mig, att hennes man somnade in under natten igår efter en tids sjukdom, cancer. Alla helgons dag, ja verkligen *suck*. Fy fan vad jag hatar cancer! Han var inte mer än 60 år o en mycket aktiv man inom idrotten i Kba. Nu finns han inte mer. Mina tankar går naturligtvis till familjen idag.

Ja, det är hårt att vara människa ibland, verkligen. Ta vara på varandra o ge dina nära o kära en varm kram!

3 kommentarer:

  1. Åh.. så tragiskt.. :(

    Jag/vi fick ett liknande besked för en dryg vecka sen när min svågers pappa helt plötsligt och oförklarligt hade gått bort. Han var ute med hunden och sen hade en bekant hittat honom liggande i en bäck.
    Troligtvis hjärtat eller en propp..

    Precis som du sa, får man en tankeställare och inser att man måste ta hand om sina nära och kära. Det är ju trots allt de som är viktigast..

    SvaraRadera
  2. Stackars din dotter som miste sin pappa och det gör ont.Varför kan vi inte få leva i de oändliga för varandra. Ta hand om henne


    Tragiskt när människor som inte ens uppnått gubb åldern inte får chansen till ett längre liv pga denna hemska sjukdom,,usch säger jag
    Gäller att ta vara på ögonblicken och fånga dagen
    Härligt med manglade dukar och sängkläder..Min mangel från typ 16 talet,,haha..gav upp,men jag älskade att ha den och maglade massor så nu funderar jag på att leta efter en ny faktiskt:)
    Renstek låter ju ljuvligt..mums
    Ta hand om er och sänder massor av kramizar i er sorg

    SvaraRadera