fredag 11 november 2011

Första veckan i skolan avklarad :)

Jaha, mitt i allt så började jag ju skolan i måndags. Det var mest information om ditten o datten o inget annat. En timme kortare än sagt dessutom, så första dagen finns väl inte så mycket att säga om eg. Vi har fått en klasslärare som verkar kanonhärlig. En urgöteborgare som är köksmästare i botten så han lär ju ha en del att leverera :). Åkte o köpte tofflor o byxor eftersom jag fick reda på att det inte gör något att det är loggor el reklam på kläderna så jag kan använda mina kockrockar från demobolaget o likadant med förklädena. Även om nu kockrockarna är liiiiiiiiite för stora då ;). Men det är så jäkla mycket utgifter ändå så det gäller att hålla i kulorna ;).

Fick också reda på att vi skall ha bra knivar, naturligtvis, men de hade inga krav på vad det var för några. De skulle bara vara slipbara ordentligt o eftersom min pappa har gjort några kockknivar till mig, speciellt gjorda efter min hand, så blev jag jätteglad för då kan jag använda mina egna :). Sparade direkt ett par tusen där :). De jag har är inte precis några billigaste typen-knivar så de blir jättebra. Älskar dem o använder dem hur mycket som helst, men jag har ju några stycken så jag kan undvara iaf en el två till att ha i skolan :).

Tisdagen började jag med ett besök hos gynekologen. Mindre kul, men det behövs ju ibland ändå. Fick lite tabletter eftersom jag håller på att bli tokig sedan några veckor tillbaka eftersom jag helt plötsligt blir hypervarm o genomsvett. Hmmmm, övergångsåldern? Kan så vara, men hon tog prov o kollade o det såg inte ut så men sånt här kunde tydligen komma några år innan så nu hoppas jag att medicinen hjälper, för jag blir tokig på det här. Sen iväg in till skolan för ett enskilt samtal som alla skulle ha. Talade om att jag var GBP-opad för vi pratade om mat o om det var något man inte åt el tålde. Tommys, klassläraren, reaktion var "Häftigt, det har vi inte haft någon kockstuderande innan som varit!" O sen ställde han typ hundra frågor om detta. Efter det var det dags att åka tillbaka till Kba o till vc för att ta blodtrycket. Det skall ju kollas upp eftersom jag minskat dosen till hälften, för att vara utan gick inte. Det låg lite högt, men inte alarmerande, undrar varför ;).

I onsdags var jag iväg o tränade efter jag lämnat sonen på skolan. Riktigt skönt att komma iväg, tro det el ej. Körde en halvtimme på löpbandet med snabb promenad varvat med löpning, typ 2 min av varje efter uppvärmningen. Sen var hon som lagt upp programmet för mig där, o jag sa att jag ville just nu fokusera på att få bort magfläsket, o att jag har ganska ont i min nacke o axlar just nu. Så hon la upp ett mag/midjeprogram för mig som jag körde. Så det var en timmes träning :). Sen iväg till pappa o fixa lite hos honom o sen in till stan med honom för att handla lite o till biblioteket med honom. Hade turen att hitta en av böckerna jag skall ha i skolan, så jag lånade den istället för att köpa :). Tack för det :)! Sparade 450:- på det, kanon :). Tvättade några maskiner hos honom också eftersom min tvättmaskinsjäkel vägrar centrifugera tvätten :(. Blir så trött, så det blir till att köpa en ny för tvättmaskin måste man ju ha ju *suck*.

På torsdagen var jag barnvakt inne hos dottern eftersom hon o mannen skulle upp till huset som hennes pappa bodde i. Hon har röjt ur det o skulle med hjälp av man o svärfar få iväg stora saker till tippen. Eftersom hennes pappa varit missbrukare o dessutom rökte inomhus så kände hon att det var inget att spara på, o hon vill få röjt ur så hon kan sälja huset. O det är väl ett steg att bearbeta sorgen för henne. Så mormor fick rycka in som barnvakt, o jag är ju väldigt nödbedd, not ;). Storebror är på dagis o skulle hämtas kl två, så fram tills dess fick jag rå om lilleman helt o hållet :). Han låg o sov när jag kom men vaknade vid 11 o var så där varm o gosig som ettåringar bara kan vara. För på söndag blir han ett år! Herregud, vart tar tiden vägen. Han föddes ju alldeles nyss ju!


Lillprinsen :)

Sen var vi o hämtade storebror som blev lite ställd när mormor kom istället för mamma. Men han är mutbar så han följde iaf med hem :). Vi fixade lite fruktsallad o leverpastejmacka till mellanmål o sen var det fullt ös på killarna. De kan verkligen röja, de två. Men så kul de har ihop, det är ju bara 15 mån mellan dem, så de har verkligen behållning av varandra.



Men man kan ju bli lite fundersam ibland när det går vilt till ;).

Idag har det varit skola igen. Var först iväg till Bäckebol, Coop, o lämnade ifrån mig pizzademokittet :). Sen iväg o köpa två böcker som behövs, o sen Livsmedelshygien. En lite snurrig lärare, el också var det för att det var lite rörigt första lektionen, vem vet. Det återstår att se iaf. Skall bli väldigt intressant att se hur en av eleverna skall lösa sina livsmedelslektioner kan jag säga. Pratar väldigt dålig svenska o har huckle. Undrar just hur det blir i köket, för vi andra får ju inte ha några privata kläder el sånt på oss, hur görs med sånt här tro? Det får tisdagen utvisa.

Ja, det var min vecka. Fullt ös, som sagt. O imorgon bär det iväg till Varberg för att jobba på hundutställning där :). O söndag, fars dag, blir det 1-årskalas för lilleman inne hos dottern. Nur har vi ätit lite räkor o kräftor. Så jäkla gott :). Åt ingenting till utan åt dem bara som de är. Fick tag på burkräftor jättebilligt, o jättefina o stora var de :). Älskar skaldjur, av alla de slag. Det var vårat fredagsmys. Vad består erat fredagsmys av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar