söndag 23 januari 2011

Tack!

Ja, jag vill verkligen säga tack till er goa bloggerskor som kommenterade mitt downinlägg. O jag säger tack av hela mitt hjärta för medkännande, goa kramar o goda råd :). Det värmer verkligen vill jag säga. M, jag la mig inte och tittade på såpor ;). Jag surfar när jag är down, totalt planlöst. O jag läser era bloggar, allihop, även om jag inte kommenterat. Jag håller tummarna för dig, Scrapmoster, i din kamp med sonen. Heja heja, säger jag. På de jäklarna ;). Vi är tigrinnor när det kommer till våra barn, så är det ju bara. Känner igen det så väl.

I fredags fick sonen vara hemma från skolan eftersom han vaknade med "tjock" hals o hosta, igen. Så det var en lugn dag med en del Wii-spelande o tv-tittande. Ingen av oss hade lust att göra någonting eg, så jag ok:ade det. Ibland får det helt enkelt vara så bara :). En sak gjorde vi dock, vi bakade müslibarer. Så himla enkelt o kanongoda blev de. O perfekt både för mig o honom som ett litet mellanmål el "godis" om man är sugen. Hittade receptet här, en tjej som gett ut en bok om råsmart mat för hela familjen. Jag skall beställa boken, ja, jag älskar ju kokböcker, o har de dessutom en massa bra tips o idéer med nyttig mat så är det ju inte att förakta :). Naturligtivs ändrade jag lite på receptet, hade inga aprikoser så jag tog hackade dadlar o russin o kokos i samt lite hackade olika nötter. De blev kanongoda kan jag säga. Så dem kommer jag göra oftare. Funderar på om man inte kan tillsätta lite proteinpulver också så blir det ju riktigt bra :). Det är nästa projekt.

Igår var jag i Malmö :). Det var kick off i NuSkin för Vitality-tabletterna lanserades nu :). Jag har några som köpt några burkar o testat + att både mannen o jag ätit dem sen början av november o vi har fått in bra referenser på dem. Det är olika hur man reagerat på dem o hur lång tid det tagit innan man fått respons men samtliga har positiva reflektioner iaf :). De återställer mitochondrierna i cellerna till när man var yngre o vitalare och går på hjärna, hjärta och sexuell lust o ger ökad koncentration, ork och att man presterar bättre. Vi har några idrottsmän som testat och de har fått bättre resultat :). Vi fick oss en ordentlig dos med information o inspiration så nu har jag laddat igen. Dags att jobba igen :). Känns bra när man kommer iväg på sånt här o träffar trevliga, inspirerande människor :).

I fredags kväll åkte jag på världens megadumpning. Inte kul alls, men det var bara att gilla läget. Hade gjort en tacogratäng med tacofärs, lite, och då menar jag verkligen lite, vitlöksfärskost, äggstanning o riven ost på. Åt den tillsammans med sallad o det var jättegott. Planen var att jag skulle ha med mig lite till lunch igår. Men 15 min efter jag ätit började jag må illa o kallsvettas och mådde riktigt skit. Så 20.10 låg jag i min säng o somnade. Vaknade inte förrän 6.30 igår morse, så utvilad blev jag ju iaf ;). O jag kan säga att jag tog inte med mig något av det. Undrar varför ;)? Det medförde att jag inte hade någon lunch med mig så det var till att bege sig till Centralstationen o ragga upp nåt att äta. Hittade Olearys, o köpte en räksallad eftersom de rekommenderade den. De sa att det skulle vara dressing i en skål bredvid, färska räkor, ägg o sallad, lät ju jättebra. Tog med mig salladen o gick tillbaka till konferensstället. O höll på att storkna när jag smakade på räkorna. De hade INTE skickat med dressingen utan hällt den på! O det var ingen majonnäsdressing, utan någon form av oljebaserad CHILI-dressing. Med stor betoning på CHILI! Alltså, jag har inte något emot kryddor, men vad fan, man har inte en hel burk till 3 msk olja liksom. O färska räkor tycker inte jag man har chili till alls. Så jag kämpade eftersom jag var tvungen att få i mig mat, men jag kan säga att det smakade inget vidare. O dessutom till det fasila priset av 155:-. Jag var nästan på väg att gå till dem o klaga, men jag orkade inte. Men aldrig mer en räksallad hos dem iaf.

Idag har jag bakat bröd. Bakar ibland ett gott bröd utan jäst utan bikarbonat istället med en hel del olika fröer, nötter, olikas sorters mjöl o lingonsylt i, o så är det fil som håller ihop det. Idag hade jag lingonfil, men jag varierar där också. Det är så himla gott, o jag kände för ett gott bröd. Så nu har jag gjort dagens nytta ;).

Ha en bra söndag, alla goa bloggare :). Kram!

6 kommentarer:

  1. Jag har missat ditt downinlägg, säkert för att jag varit så trött och missat allas inkl. mina egna ev inlägg under lång tid.
    Jag har dock läst ditt nu och är glad att det känns bättre.

    Jag har inte åkt på någon direkt dumping trots att jag äter för fort och äter allt. Jo, en gång när jag åt makaroner så fick jag ont i bröstet men det gick över efter några minuter.
    Jag inser att jag har enorm tur. Kan äta allt och dricka kolsyrat ;)

    Nu gäller det att få i mig mer protein och att äta saktare iaf, det mår man bättre på. Kanske att proteinbrist ger sämre ork? Jag antar det.

    Ha det gott själv!

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig. Även om jag läst inlägg hos andra, men bara inte orkat kommenterat.
    Jag har inte dumpat speciellt mycket heller, men ibland så. Tror det har mycket med allting att göra egentligen. Just nu har det ju varit struligt med maten o då tror jag man blir lite känsligare helt enkelt. Annars kan jag äta o dricka så gott som allt också. Men det är nog som du säger att med tillräckligt med protein o äta i lugnt tempo så mår man nog mycket bättre. Så det är det jag jobbar på just nu.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack vännen! Ja det är lite pyssel med sonen...

    Dumpa är inte roligt. Gör det på tok för ofta men jag äter frf för fort. Och du, för 155kr hade jag gått tillbaks-vilket rövarpris. Men som du säger-dit går man ju inte tillbaks och inte jag heller så de förlorar mer på sånt än de tror...haha rätt åt de.

    KRamen till dig vännen!!
    i

    SvaraRadera
  4. Undrar vad du dumpade på när det gäller tacogratängen? Åt det senast idag till middag och det funkar hur bra som helst. Mysko. Jag hade också klagat på salladen. Som du vet älskar jag chili och tycker det passar bra till räkor, men inte att få dressingen på när du bett om den vid sidan om. Förresten hade jag nog aldrig betalat 155 kr för en sallad... Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för müslibar-receptet! Sånt gillar jag! :)

    Jättenyfiken på Vitality-tabletterna. Kommer de att säljas i vanlig Hälsokost, eller kan jag kanske beställa en laddning av dig??

    Trist tacodump, men det kanske bara var att du åt för fort eller EN tugga för mycket!?
    Så brukar det vara för mig, det räcker med en tugga och sen får jag värsta skakningar/svettningar i en kvart. *hua*

    SvaraRadera
  6. Ang räksalladen så var det inte så att jag bett om att få dressingen bredvid utan de sa att den skulle vara det o jag sa att det är jättebra för jag vill inte ha den på. O de talade liksom inte om att den kostade så mycket förrän beställningen var gjord o jag skulle betala. O då var jag i tidsbrist o jättehungrig så det fick gå. Men som sagt, ingen mer gång hos dem, det kan jag säga.

    SvaraRadera