fredag 21 januari 2011

När inget är roligt....

Fick en fråga på fb igår om var jag var..... om jag jobbade mycket el så...... Svaret är nej. Tyvärr kan jag inte skylla min frånvaro på jobb, el eg något annat heller. Bara på att jag gått ner lite för räkning. Är less.... På vad? Ja, vad svarar man på det? Typ allt! Less på vintern, kylan, snön, blöt snö, is, hål i plånboken typ, bilen gick inte igenom (igen, trots reparation), bråkig son, inte bli frisk någon gång. Ja, jag tror ni fattar, eller? När jag blev sjuk med feber o skit så la mina luftrör av, igen. Jag är förkylningsastmastiker o när det är sånt här väder när jag blir sjuk så lägger mina luftrör bara av. Jag orkar inte andas ordentligt, de krampar mest hela tiden, o jag får massor med slem i halsen. Visst, jag tar min medicin när jag blir sjuk, men den räcker inte till. O jag är väldigt allergisk mot penicillin så jag får ta cortison istället för att det skall lägga sig, så jag skall kunna andas överhuvudtaget. Så jag började min kur med cortison o mår da shit.

De tre dagarna som jag sov bort med hög feber gjorde att jag kom ur fas med allt. Mat, drickande, rutiner.... O cortisonet gör att jag mår skakigt, o samlar på mig vätska o blir hungrig! Jävligt hungrig! O grinig o arg. Alltså skit är det. Kan säga att viktminskning den här veckan var det inte tal om, däremot uppgång med 4 hg, o jag känner mig som en elefant! Känner mig som jag gått upp mina 24 kg som jag gått ner, skitjobbigt. Alltså, det är inte det att det är hela världen att ha gått upp 4 hg, utan helt plötsligt har ett hjärnspöke flyttat in i mitt huvud. Jaha, du fixar inte det här heller. Trodde du verkligen att du skulle klara av att gå ner i vikt? Glöm det! Du kan inte! Ja, ni fattar att hjärnan har slått runt eller?! O jag kan inte riktigt deala med den, om man säger så. Den gör inte som jag säger liksom. Jävla skit! Visst, jag kommer att komma på banan igen, bara cortisonet går ur kroppen på mig, men kuren var slut igår så det kommer ta några dagar innan dess. *suck*

Dessutom naturligtvis en jävla fullmåne! Fan vad jag hatar när det är det! Då slår hjärnan runt på mig också, totalt. Är fruktansvärt påverkad av månen o mår aldrig bra när det är fullmåne tyvärr. Så några dagar innan o efter är skitjobbiga. O som om det då inte skulle räcka så är det dags för mens snart. Men va fan, det är lika bra att ta allt på en o samma gång. Så kanske det går över snabbare. Men det är liiiiiiite tungt, kan jag  säga. Jag har liksom ingen lust med någonting, o ingen ork över till någonting heller.

O för att göra allt riktigt toppen så skulle jag iväg i morse för att göra en datortomografi på mina njurar. Jag har gjort gallröntgen pga att jag varit inne några gånger med rejäla gallstensanfall, men de hittar inga stenar. Så då vill de göra koll på njurarna. Jaha, ok, ingen frukost, bara dricka en jäkla massa vatten innan. Typ några liter på en timme. O inte gå på toa... Ja, ni fattar eller? O så samtidigt få igång sonen som inte vill gå upp på morgonen. *morr*. Men jag kom upp till röntgen 8.25, skulle vara där 8.30. Blir inropad o så säger hon ja, då är det dags för kontrastvätskan. Eh, säger jag, va? Ja, annars går inte det här ju, så nu skall du få den. Men hallå, sa jag, jag är allergisk mot kontrast. Får astmaanfall och klåda på hela kroppen, så det känns inte så bra eftersom jag är ganska dålig i mina luftrör redan innan. Så hon iväg o kollar min journal som hon kommer in med. Jadå, det står med STORA bokstäver i rött, ALLERGISK o mot vad allt jag är allergisk (det är en del, ja, i läkemedelsväg). De hade missat det! Jaha, jättebra, el inte. De skulle ha haft skickat särskilda allergimediciner till mig innan som jag skulle haft tagit 12 timmar innan röntgen bl a. Behöver jag säga att jag var riktigt jävla irriterad när jag gick därifrån eller? Herregud, hur svårt kan det vara att kolla upp saker egentligen. Det stod liksom inte i minsta storleken på bokstäver o inte instucket i texten utan på framsidan i stort med rött! Puckon! Nej, jag förde inte väsen, jag orkade inte, bara suckade o sa att jag tyckte det var ynkligt. O så gick jag. Med en ny tid i handen. Men mediciner skall de skicka till mig, för det lämnar de inte ut hur som helst! Idioter, men det skiter ju jag i. Skicka ni dem!

Nästa vecka, fredag, skall jag dema första gången för det här bolaget. De har bokat upp mig typ varje fredag, men bara fredagar, fram till v 12 i stort sett varje vecka. Men inte 2 dagar/vecka som de sagt. O det gör mig lite irriterad också. För om de säger att det skall vara 2 dagar så får de ju ha det, eller? Det går liksom inte att leva på 1 demo/vecka med deras löner kan jag säga. Så blir det inte uppbokat mer så blir det nog inte så många demon för de här damerna kan jag säga. Jag har skickat iväg mitt CV till några andra bolag också, så får jag se vad det ger. Den som lever får se.

På lördag skall jag till Malmö på Kick off med NuSkin. Skall iaf bli trevligt (hoppas jag). Trevligt ressällskap har jag iaf. O så hoppas jag att det är riktigt bra där nere så arbetsinspirationen hoppar upp o slår igång mig ;).

Ursäkta långt o boring inlägg, men så är det just nu, sorry. O tack för goa hälsningar på fb från goa tjejerna. Kram från en som verkligen längtar efter våren!!!!

6 kommentarer:

  1. Oj, det var inte lite som går emot dig, men det kanske är bäst att ta allt på en gång? Fast ibland kan det ju bli för mycket... Här längtas det också ordentligt till våren kan jag lova! Och hjärnspöken har vi allihopa, trallalallala... Kul att du har något roligt att se fram emot i alla fall! Massa kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej gumman.

    Usch va du mår skit. Men det enda positiva i hela röran är ju att det bara kan bli bättre...

    Du har gått upp 4 hg, se det så här i stället,
    Du har samlat på dig massa vatten för du äter cortison, du skall ha mens, du är hungrig och stoppar kanske i dig liiiite mer mat.... Tänk på att du BARA gått upp 4 hg då!!! Tänk på hur mycket du igentligen GÅTT NER.... När allt vatten försvinner och mensen är över så har du kanske ett riktigt viktras att vänta...

    Sen kan jag hålla med dig om att dom är riktigt slappa på sjukhusen med att läsa journaler, så jag dubbel kollar alltid vad det är för medicin jag får, litar inte ett dugg på att dom är läskunniga engång.

    Krya på dig.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh din stackare...Ibland går inte livet i medvind. Hoppas du snart piggar på dig.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Usch! Det är jobbigt när allt går emot en.
    Men det vänder, och snart, snart är våren här.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men vad fasen, vilket j-la skit! Lägg dig på soffan och glo på några såpor och bara skit i alla andra. Världen får klara sig utan dig tills det vänder helt enkelt. ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
  6. Men du vännen! Det låter inte bra alls. EMn som Lena sa, kanske lika bra att få allt på en gång och du har ju kickoffen att se fram emot. 4hg är iallafall inte 4kg och det är inte farligt alls med bara 4hg. Fan du har ju gått ner 24 kg. Det här klarar du!! Ladda batterierna på kickoffen och kicka iväg all skit, sen kan du komma tillbaks. Vi väntar på dig allihop! Vi finns ju här för dig, som du finns för oss. Det är det man har vänner till.

    Stora Kramen i

    SvaraRadera