torsdag 27 januari 2011

Lite surr....

Var iväg till distriktssköterskan för att kolla blodtrycket, o armen, idag på fm. Kan säga att jag har ont i hela armen, för helt klart så brast även kärlet som hon fick ur blod ur. Så har jag två stora, blå/svart/lila blaffor på vänsterarmen nu, o ont, jäkligt ont. Nåväl, åkte upp, o vem tror ni det är som skall kolla trycket? Självklart, APAN! Kände att blodtrycket gick upp bara jag såg henne, kan jag säga. Vad var hennes kommentar idag då? Oj, jaha, är det du idag igen?! Nehej, säger du det. O sen var hon inte smörig, hon var jättesmörig. Som om det skulle hjälpa liksom. Hur är det med armen, var nästa fråga. Får jag se. Ojojoj, det ser inte alls bra ut. Vilken otur, hoppas inte det gör lika ont som det ser illa ut. Jo, det gör mer ont, var svaret. Du smörjar väl in det med krämen du fick igår? För då kan det gå tillbaka fortare. Vad tror hon liksom? Ja, det klart, men det gör skitont när jag bara smörjer in den. Jaja, hon kan få smöra. Japp, känner mig bitchig när det gäller henne. Så är det bara.

Blodtrycket var perfekt, lite i underkant, men inget alarmerande. O det togs både liggande o stående direkt efter jag rest mig. Men skall kolla det om några veckor igen. Sedan vet jag ju inte eftersom jag blir irriterad när jag ser henne om det går upp av det. Who knows.

Sedan har väl dagen rullat på bara. Telefonsamtal både hit o dit, planerande och inköp av en platsback med lock till demoprylarna som skall släpas med vid jobb. O imorgon är första för det här bolaget. Inte långt hemifrån, bara 1 mil drygt, i en inte så stor ICA Supermarket så jag får se hur det går. Jag skall dema Santa Marias tacoprodukter och göra det på ICA:s sojafärs. Undrar hur den smakar, får väl testa innan jag börjar servera så jag vet *hihi*. Det skall också göras två olika salsor till. Är de goda så skall ni få receptet.

Nu skall jag ta min onda arm o fixa lite käk. Ha en bra torsdagskväll :)

2 kommentarer:

  1. Vilken apa, kan förstå att blodtrycket går upp när du ser henne... Kanske jag skall bli arg när jag går till VC så att jag får upp mitt också? Mitt är ju väldigt lågt... :) Hoppas allt går bra idag på nya jobbet, tacofärs är ju inte fy skam! Kram

    SvaraRadera
  2. Men du vännen!! Inte roligt med armarna. Hoppas det blir bättre snart!!!

    Receptet ser jag fram emot...hihi..

    Ha en underbar helg, trevlig iallafall!!:)

    Kramen i

    SvaraRadera